تنهایی برای مردان کشنده است

به گزارش سیناپرس، پیش از این مطالعات متعددی در زمینه تاثیر شرایط روحی، تنها ماندن و احساس بی کسی بر سلامت جسمی انسان انجام شده بود اما به تازگی نتایج یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده است ، خطر دیگری برای سلامتی مرتبط با تنهایی را شناسایی کرده است.

بر اساس یافته های این تیم تحقیقاتی،  تنهایی با افزایش خطر ابتلا به سرطان در مردان میانسال ارتباط دارد.
سیری لیسی کراو  (Siiri-Liisi Kraav) از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در سال های اخیر تخمین زده شده است که تنهایی به اندازه سیگار کشیدن یا اضافه وزن ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد. یافته های ما این ایده را مورد توجه قرار می دهد که باید به این موضوع توجه بیشتری شود. 
محققان برای درک خطرات سلامتی مرتبط با تنهایی ، شرایط روحی و جسمی  بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ مرد داوطلب را که در یک مطالعه شرکت داشتند ، تجزیه و تحلیل کردند. به گزارش سیناپرس،این مطالعه از دهه هشتاد میلادی آغاز شده  و اعضای این تیم به طور مداوم شرایط روحی و  سلامتی آنها را پیگیری کرده اند.

در این پژوهش چندین فاکتور موثر بر خطر سرطان از جمله کیفیت خواب ، شاخص توده بدن (BMI) و سن مورد بررسی قرار گرفت. در میان یافته ها ، این تیم دریافت که تنهایی و احساس بی کسی در مردان و به ویژه گروه میانسال، خطر ابتلا به سرطان را بیش از ده درصد افزایش می دهد.
محققان همچنین در مطالعات خود دریافتند که وضعیت تاهل در این موارد ابتلا به سرطان، نقش به سزایی دارد. کسانی که طلاق گرفته، همسرشان را از دست داده و یا کلا ازدواج نکرده بودند بیشترین احتمال مرگ و میر ناشی از سرطان را نسبت به سایر بیماران حاضر دراین مطالعه داشتند. به علاوه ، کسانی که در زمان تشخیص سرطان ازدواج نکرده و یا شریک عاطفی در زندگی خود نداشتند، احتمالاً نتایج سلامتی ضعیف تری نسبت به کسانی که متاهل بوده یا درگیر یک رابطه عاشقانه هستند را نشان می دهند.
پژوهشگران در این رابطه اعلام کردند: آگاهی از تأثیرات تنهایی در سلامتی دائماً در حال افزایش است. بنابراین ، مهم است که با جزئیات بیشتری ، اثرات سو مکانیزم هایی که تنهایی باعث بروز آن ها  می شود ، مورد بررسی قرار گیرد. به گزارش سیناپرس،این اطلاعات به ما امکان می دهد تا تنهایی و آسیب های ناشی از آن را بهتر کاهش داده و همچنین روش های بهینه ای برای هدف گیری اقدامات پیشگیرانه پیدا کنیم. 

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا