بهبودی سریعتر بیماران با پوشش بیمه ای بیشتر

اما بالاخره مواردی هستند که در هر انسانی اجتناب ناپذیر هست. مثل بچه دار شدن و زایمان که برای هر زوج جوانی که قصد داشته باشند فرزند داشته باشند مجبور به انجام دادن برخی آزمایشات و یا فرآیند زایمان هستند. یا اینکه به طور مثال با بالا رفتن سن، پزشکان توصیه می کنند که افراد به صورت دوره ای تحت نظر پزشک آزمایشات و معاینات مختلف را انجام دهند تا در صورت بروز مسئله جسمی، روند درمان را زودتر آغاز کنند. همچنین برخی از مشکلات جسمی به صورت مادرزادی یا ژنتیکی در افراد وجود دارند که نیاز به مراقبت درمانی دارند.

همه موارد بالا نشان می دهد که می بایست به صورت حرفه ای به موضوع درمان نگاه کرد و اینکه بدانیم که این موضوع نیازمند هزینه هم هست. یا باید در سبد هزینه ای خانوار موضوع درمان را هم به صورت جدی اضافه کنید یا اینکه از بیمه های درمان استفاده کنید.

راهکار اول یعنی هزینه درمان از جیب شخصی کمی غیر حرفه ای به نظر می رسد و شاید خیلی هم گران تمام شود. ضمن اینکه وقتی شخصی بیمار شود و در بیمارستان بستری شود، نگرانی از بابت هزینه های بستری خودش استرس و نگرانی زیادی را به شخص تحمیل خواهد کرد که بهبودی بیمار را هم تا حدی به تأخیر می اندازد.
اما داشتن بیمه درمان مناسب که بتواند خیال افراد را از بیماری ها و مسائل پزشکی و هزینه های درمانی راحت کند، کمی دوراندیشانه تر به نظر میرسد.
در حال حاضر شرکت های بیمه با ارائه بیمه تکمیلی انفرادی سعی در پوشش دادن حداکثری موضوع درمان دارند. حتی در بیمه های تکمیلی مواردی نظیر نازایی، عینک، سمعک، هزینه آمبولانس، هزینه ویزیت پزشک و دارو هم با توجه به نوع طرحی که خریداری می کنید وجود دارند که حتی فراتر از یک درمان ساده هستند.
موضوع مهم این است که وقتی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی مناسب هستند، نگران هزینه ها نبوده و با بروز یک مسئله ساده پزشکی هم این قابلیت را دارند که بلافاصله نسبت به تشخیص علت بیماری اقدام کرده و درمان و روند بهبود را هم سریعتر پیگیری کنند.

چه بسیار افرادی که به دلیل هزینه های بالا سهل انگاری کرده و درمان را به تأخیر می اندازند و مسئله پزشکی خود را حاد تر می کنند.
موضوع نهایی در زمینه بیمه های تکمیلی درمان، مساله بار روانی برای بیمار است. اگر یک بیمار نگرانی از هزینه های درمان خود نداشته باشد و تمرکز خود را روی بهبودی سریعتر بگذارد، قاعدتاً بهتر از افرادی که بیمه مناسب ندارند بهبودی خود را طی خواهد کرد. از طرف دیگر داشتن بیمه باعث می شود که درمان را با کیفیت بهتر هم دنبال کنید. در بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و تخصصی و با بهترین پزشکان که احتمال بهبودی را باز هم بیشتر می کند.

اما نکته مهم این است شرکت های بیمه، افراد بیمار را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی دهند!! شما باید قبل از اینکه بیمار شوید، درخواست بیمه تکمیلی خود را داده باشید و بیمه نامه هم صادر شده باشد. حتی برای برخی از بیماری ها دوره انتظار چند ماهه هم وجود دارد که در این دوره شما تحت پوشش نیستید.

بنابراین لازم است که از همین الان به فکر خرید بیمه تکمیلی باشید. به صورت جدی روی طرح های بیمه تکمیلی شرکت های مختلف بررسی کنید و هر کدام که با شرایط شما سازگار است انتخاب کنید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا