مخابره بهترین عکسی که تا دهه های آینده از پلوتو دیده خواهد شد

 به گزارش ایرنا از اسپیس دات. کام، چهار لکه سیاه سطح پلوتو که به کمربند تیره دور استوای پلوتو متصل هستند که در این تصویر دیده می شوند.این چهار لکه سیاه که تقریبا به یک اندازه و به یک فاصله هستند توجه دانشمندان را به خود جلب کرده اند.

نیمکره پلوتو دیگر در معرض دید نیوهورایزنز نخواهد بود تا زمانی که دوباره در همین سوی پلوتو قرار بگیرد که در آن صورت هم فقط در پرتو نوری که از بزرگترین قمر پلوتو یعنی شارون به سطح آن می تابد دیده خواهد شد.
فردا، ده دقیقه به 12 ظهر به وقت گرینویچ، نیوهورایزنز، پس از 9 سال سفر، به نزدیکترین فاصله از پلوتو یعنی ۱۲۵۰۰ کیلومتری خواهد رسید.
 نیوهورایزنز که به اندازه یک پیانو است و تقریبا 500 کیلو وزن دارد با سرعت تقریبا 50 هزار کیلومتر در ساعت به پلوتو نزدیک می شود و با این سرعت در مدار آن قرار نخواهد گرفت و از کنارش خواهد گذشت.لوری، دوربین نیوهورایزنز، از دو نوار به عرض هشتادکیلومتر با دقت ۸۰ پیکسل عکسبرداری خواهد کرد.
اما به دلیل فاصله، ارسال تصاویر بسیار کند خواهد بود و تا تمام آنها به زمین برسند ۱۶ ماه طول خواهد کشید. قطر پلوتو فقط ۲۳۰۰ کیلومتر است و از زمین ۴.۷ میلیارد کیلومتر فاصله دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا