جراحی بافت خوش خیم پروستات با لیزر سبز

مرکز علوم و فنون لیزر ایران به عنوان یک مرکز تحقیقاتی با هدف توسعه دانش لیزر در کشور تاسیس شده و علاوه بر اجرای طرح های ملی در زمینه لیزر، به فناوری انواع لیزرها در حوزه و کاربردهای مختلف اعم از پزشکی دست یافته اند.

یکی از این دستاوردها « لیزر سبز ۵۳۲نانومتر » برای جراحی پروستات است. عمل جراحی پروستات توسط این نوع لیزر، یکی از برترین و بهترین روش های شناخته شده در درمان رشد خوش خیم پروستات  به شمار می رود.

این روش درمانی کمترین عوارض جانبی را به بافت های پروستات می رساند و با استفاده از این دستگاه، طول دوره درمان بسیار کوتاه می شود.

نور این لیزر به راحتی از داخل آب عبور می  کند چراکه جذب طول موج آن در آب بسیار کم است و این در حالی است که طول موج توسط هموگلوبین و اکسی هموگلوبین موجود در بافت به شدت جذب می شوند. این امر سبب تبخیر بافت پروستات و همچنین لخته شدن همزمان خونریزی می شود. از این رو لیزر سبز برای جراحی رشد خوشیم پروستات روشی کار آمد به شمار می آید.از مزایای استفاده از لیزر سبز می توان به دوره نقاهت کوتاه، عدم نیاز به بستری شدن پس از جراحی لیزری و داشتن حداقل عوارض جانبی پس از عمل اشاره کرد.

همچنین به دلیل اینکه جراحی پروستات به وسیله لیزر، نیاز به بیهوشی عمومی ندارد، روشی مناسب برای این نوع جراحی به شمار می رود.

به گزارش مهر، هموگلوبین، مهم ترین و فراوانترین پروتئین موجود در گلبولهای قرمز خون است. همچنین اکسی هموگلوبین ماده ای است که از ترکیب اکسیژن با هموگلوبین خون در شش‌ها ایجاد می‌شود. این ترکیب به راحتی در مجاورت بافت‌های بدن تجزیه شده و اکسیژن آن آزاد می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا