با پیشرانه برقی ۵۳۶ اسب بخاری؛

کانسپت لکسوس LF-Z Electrified معرفی شد

کد خبر : 115551 پنج شنبه 12 فروردین 1400 - 20:07:26

لکسوس طبق وعده قبلی خود از یک کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت LF-Z Electrified نامگذاری شده و پیش‌نمایشی از عملکرد، سبک طراحی و تکنولوژی‌های محصولات کمپانی در سال 2025 را ارائه می‌کند.

LF-Z Electrified تکامل زبان طراحی لکسس را به نمایش می‌گذارد. این کراس‌اوور کوپه که شاید از دید برخی یک سدان شاسی‌بلند باشد، همچون دیگر مدل‌های تولیدی لکسوس از بدنه پر زرق و برقی برخوردار بوده و خطوط تیز به وفور در قسمت‌های مختلف آن دیده می‌شود.

یکی از تفاوت‌های LF-Z Electrified با ساخته‌های کنونی لکسوس به جلوپنجره مربوط می‌شود. جلوپنجره دوکی‌شکل معروف لکسوس در این مفهومی کمی تغییر حالت داده و به خاطر الکتریکی بودن پیشرانه، خبری از مجاری ورود هوا روی آن نیست. این جلوپنجره به طرز ماهرانه‌ای با چراغ‌های کشیده LED ادغام شده است.

در نمای جانبی، لکسوس LF-Z Electrified به واسطه ویژگی‌هایی چون ارتفاع کم سقف، رنگ متفاوت سقف و بدنه، شیب زیاد ستون C، خطوط تیز روی درب و گلگیرها، قرار گرفتن چرخ‌ها در چهار گوشه اتاق، رینگ‌های بزرگ و زیبا و همچنین دستگیره‌های در همسطح با بدنه چشمان بیننده را مجذوب خود می‌کند.

همانند اکثر کانسپت‌ها و مدل‌های تولیدی اخیر، LF-Z Electrified هم از چراغ LED سرتاسری در نمای عقب بهره می‌برد. این چراغ در قسمت میانی خود نام کمپانی سازنده را روی خود دارد. لبه درب عقب LF-Z Electrified به صورت برآمده طراحی شده و سپر خوش‌فرم آن در قسمت تحتانی چند تیغه دارد؛ ضمن اینکه همانند خودروهای فرمول یک، چراغ سوم ترمز به صورت عمودی روی سپر این خودرو تعبیه شده است.

لکسوس می‌گوید در کابین جدیدترین مفهومی خود از ارتباط بین اسب‌سوار و اسب الهام گرفته و در آن همه چیز با تمرکز بر راننده طراحی شده‌ است. برخلاف دیگر خودروها که بین صندلی راننده و سرنشین کناری کنسول میانی قرار دارد، در LF-Z Electrified یک دیواره حائل بین دو صندلی جلو نصب شده تا راننده احساس استقلال بیشتری داشته باشد؛ برای تقویت این حس صندلی وی نیز رنگی متفاوت از صندلی دیگر سرنشینان دارد.

نکته جالب اینکه فرمان LF-Z Electrified بسیار مشابه با فرمان نسخه جدید تسلا مدل S بوده و ساختاری U شکل دارد. در پشت این فرمان عجیب و غریب سه نمایشگر تعبیه شده که هر کدام از آنها موظف است اطلاعاتی معین را در اختیار راننده بگذارد.
لکسوس LF-Z Electrified بر مبنای پلتفرمی که مخصوص خودروهای الکتریکی است، ساخته شده و از تکنولوژی DIRECT4 بهره می‌برد. این تکنولوژی به مدیریت نیروی ارسالی به هر چرخ پرداخته و بهینه‌ترین میزان گشتاور را برای چرخ‌ها تعیین می‌کند. به گفته لکسوس این تکنولوژی با انواع سیستم‌های انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا هر چهار چرخ سازگاری دارد.

زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا، کانسپت خود را به یک پیشرانه تمام الکتریکی که 536 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد، تجهیز کرده است. با تکیه بر این پیشرانه قدرتمند، LF-Z Electrified می‌تواند در کمتر از سه ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در مسیر مستقیم نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

وظیفه تغذیه این پیشرانه بر عهده باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. این باتری حجیم از نرخ شارژ 150 کیلووات پشتیبانی نموده و طبق استاندارد WLTP پس از پیمایش 600 کیلومتر مسافت به طور کامل تخلیه می‌شود.

در کنار معرفی کانسپت LF-Z Electrified، لکسوس از استراتژی برقی‌سازی محصولات خود نیز رونمایی کرده است. بر این اساس، این شرکت قصد دارد 20 خودروی جدید یا ارتقا یافته را تا سال 2025 پرده‌برداری کند که بیش از 10 مدل آنها، برقی شده (شامل مدل‌های تمام الکتریکی، هیبریدی شارژی و هیبریدی معمولی) خواهند بود.

آنطور که لکسوس اعلام کرده، این کمپانی به گسترش تعداد مدل‌های شاسی‌بلند خود متعهد بوده و عرضه خودروهای اسپرت با لذت رانندگی بالا را دنبال می‌کند. این شرکت افزوده یک مدل جدید تولید خواهد کرد که تعریف جدیدی از ایده داشتن راننده اختصاصی ارائه می‌کند. لکسس تاکید نموده مدل‌هایی را در کلاس‌ها و ژانرهایی کاملا تازه توسعه خواهد داد.

ناگفته نماند لکسوس در نظر دارد تا سال 2025 از هر مدل یک نسخه برقی را به خطوط تولید خود اضافه کند. همچنین این برند محبوب می‌خواهد تا سال 2025، شمار مدل‌های به فروش رسیده با پیشرانه برقی، بیشتر از شمار مدل‌های فروخته شده با موتور بنزینی باشد.

علاوه‌بر این‌ها لکسوس، فاصله‌گیری کامل از آلاینده‌های کربنی تا سال 2050 را هدفگذاری کرده و قصد دارد کلیه فرایندهای مرتبط با ساخت قطعات، مونتاژ، حمل و تحویل و بازیافت مدل‌های قدیمی را با روش‌های سبز انجام دهد.

منبع:دیجیاتو

no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات شما

نظرات شما

متن *

[کد امنیتی جدید]