نروژ به باتری سبز اروپا تبدیل می‌ شود

کشور نروژ به صورت طبیعی داریا محیط و پوشش طبیعی خاصی است که موجب می شود که تعداد محیط های دارای پتانسیل ساخت سد در این کشور به مراتب زیادتر از میزان مورد انتظار برای کشوری با این ابعاد باشد، حال متخصصان نروژی در برنامه‌ های خود قصد دارند تا این کشور را به قطب مصرف انرژی تجدید پذیر آبی در اروپا تبدیل کنند.

این پروژه که در آن به صورت مستقیم به تبدیل نروژ به باتری سبز اروپا اشاره شده است، به هیچ عنوان نیازی به ساخت زیرساخت های جدید و انجام هزینه های سنگین نخواهد داشت بلکه با استفاده از زیرساخت های موجود از سال های پایانی قرن پیشین می توان انرژی آبی در این کشور را به مصرف در سطح گسترده درآورد.

در این پروژه نیازی به ساخت سدهای عظیم نخواهد بود و تنها نیروگاه های تامین توان در ابعاد کوچک به کار گرفته خواهند شد. این نیروگاه های کوچک دارای نهایتا میزان 147 متر لوله کشی خواهند بود ولی تعداد بالای آنها موجب می شود که بتوانند بسیار موثر بوده و در محیط های مختلف این کشور قابل استفاده باشند.

حال دانشمندان نروژ قصد دارند تا با توسعه این ساختار بتوانند انرژی تولید شده از نیروگاه های آبی این کشور را برای مصارف بیش از نیاز محلی آماده کرده  و آن را برای استفاده در سطح بین المللی آماده سازند. به این ترتیب نروژ عملا می تواند به درگاه بسیار مهمی در ساخت و عرضه نیروی برق سبز برای کشورهای اروپایی تبدیل شده و در حقیقت به یک الگوی استفاده از نیروگاه های سطح کوچک در ابعاد کلان برای تمام جهان تبدیل شود.

منبع

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا