با سبزیجات برگ سبز، عضلات خود را بسازید

به گزارش سیناپرس، یافته های مطالعه ای که توسط محققان استرالیایی دانشگاه ادیث کوان (ECU) انجام شده، نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از نیترات را عمدتاً از طریق سبزیجات برگی سبز مصرف می کنند، عملکرد عضلانی خود را به ویژه در اندام های تحتانی به طور قابل توجهی بهتر می کنند.
عملکرد ضعیف عضلات با خطر سقوط و شکستگی مرتبط است و عموماً به عنوان شاخص کلیدی سلامت عمومی در نظر گرفته می شود.به گزارش سیناپرس، محققان استرالیایی داده های 3759 استرالیایی را که در یک مطالعه 12 ساله مورد بررسی قرار دادند و دریافتند کسانی که بیشترین میزان مصرف منظم نیترات را دارند، 11 درصد قدرت اندام تحتانی قوی تر از افرادی دارند که کمترین مصرف این ماده را دارند. سرعت پیاده روی چنین افرادی نیز به میزان حدود 4 درصد بیشتر ثبت شد.

مجریان این پژوهش می گویند: «مطالعه ما نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی سبزیجات غنی از نیترات قادرند قدرت عضلانی شما را مستقل از هرگونه فعالیت بدنی تقویت کنند».

به گفته آنها، «با این وجود، برای بهینه سازی عملکرد عضلات پیشنهاد می کنیم یک رژیم غذایی متعادل و غنی از سبزیجات برگ سبز همراه با ورزش منظم، از جمله تمرین با وزنه، مورد استفاده قرار گیرد».

به گزارش سیناپرس، این محققان معتقدند: «عملکرد عضلات برای حفظ سلامت کلی بدن، به ویژه قدرت استخوان در طول زندگی بسیار حیاتی است. هر ساله از هر سه استرالیایی بالای 65 سال، یکی دچار سقوط می شود، لذا یافتن راه هایی برای جلوگیری از این حوادث و عواقب بالقوه جدی آن ها بسیار مهم است».

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این تحقیق، علاوه بر موارد فوق، شواهد در حال رشدی نیز در مورد ارتباط سبزیجات با سلامت قلب و عروق وجود دارد که بایستی بیش از قبل مورد توجه قرار گیرند.

گفتنی است یافته های این مطالعه، روز چهارشنبه در مجله معتبر The Journal of Nutrition منتشر شده اند.
 

نویسنده: محمدرضا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا