خنک کردن وسایل الکترونیکی با نوار پایه گرافنی

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، از آنجایی که وسایل الکترونیکی مدرن بطور فزاینده پیچیده و در حال باریک شدن هستند، گرم شدن بیش از حد این وسایل به یک مشکل تبدیل شده است.

گرافن ماده ای که از یک لایه کربن تک اتمی ساخته شده است راه حل این مشکل است.مطالعات قبلی نشان داده اند که یک لایه گرافن تاثیر خنک کننده ای بر سیستم های الکترونیکی پایه سیلیکونی دارد.

اما این تاثیر خنک کنندگی حداقل است بنابراین محققان لایه های بیشتری بر روی هم قرار دادند تا این تاثیر را بیشتر کنند که این کار عملی بود اما باز مشکل دیگری داشت و آن این بود که لایه های اضافی توانایی این ماده را برای چسبیدن به وسایل الکترونیکی کاهش می داد.

اما اکنون محققان می گویند که آنها این مشکل را بر طرف کرده اند.

جان لیو در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:اکنون این مشکل را برای با ایجاد پیوندهای قوی تر میان نوار گرافن و سطح یک مولفه الکترونیکی از جنس سیلیکون، برطرف کرده ایم.

محققان بعد از آزمایش بر روی شماری از مواد افزودنی متوجه شدند که ترکیب گرافن با مولکول های APTES به همراه گرمایش و هیدرولیز آن بهترین روش برای ایجاد پیوندهای محکمتری میان این نوار گرافنی و ابزار الکترونیکی است.این راه حل هفته جاری در مجله Advanced Materials منتشر شد.