برای فرار از کرونا سریع راه بروید

به گزارش سیناپرس، از ابتدای همه گیری جهانی کرونا، می دانیم که افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و افراد مسن بیشتر در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ و همچنین مرگ ناشی از این ویروس هستند. این خطر برای افراد چاق نیز بسیار زیاد است. 

نتایج یک مطالعه جدید اعلام می کند افراد دارای وزن طبیعی که به کندی پیاده روی می کنند تقریباً چهار برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از کووید ۱۹ قرار داشته و همچنین بیش از دو برابر خطر احتمال ابتلا به نوع شدید کرونا را دارند.

این مطالعه توسط تیمی از محققان موسسه ملی تحقیقات بهداشتی (NIHR) انگلستان و مرکز تحقیقات پزشکی لستر از دانشگاه لستر انجام شده است. در مطالعه مذکور، اطلاعات ۴۱۲ هزار و ۵۹۶ شرکت کننده میانسال انگلیسی در بانک زیستی این کشور مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان ارتباط نسبی شاخص توده بدنی (BMI) و سرعت پیاده روی افراد را با خطر ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از کرونا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دریافتند، کسانی که با وزن طبیعی پیاده روی کند و آرامی دارند نسبت به افرادی که با وزن طبیعی پیاده روی سریع دارند، تقریباً ۲/۵ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ و ۳/۷۵ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا هستند.
به گزارش سیناپرس، این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد، افرادی که به پیاده روی آهسته می پردازند، صرف نظر از وزنشان، در معرض خطر شدید ابتلا یا مرگ کووید ۱۹ قرار دارند.

محققان می گویند در پی این تحقیقات، ثابت شده است کسانی که سریع پیاده روی می کنند از سلامت قلب و عروق خوبی برخوردار هستند و این امر باعث مقاومت بیشتر آنها در برابر عوامل استرس زای خارجی از جمله عفونت ویروسی می شود اما این فرضیه هنوز در مورد بیماری های عفونی ثابت نشده است.
به گزارش سیناپرس، شرح کامل این تحقیقات با عنوان «چاقی، سرعت پیاده روی و خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ و میر شدید: تجزیه و تحلیل بیو بانک انگلستان» به همراه نتایج آن در مجله بین المللی چاقی (Obesity) منتشر شده و قابل دسترس است. 

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا