مشکلات حاد رفتاری، نتیجه سوء استفاده در کودکی

به گزارش سیناپرس، بنا بر تحقیق جدید محققان انگلیسی، کودکانی که قبل از یازده سالگی در معرض سوء استفاده استفاده قرار می‌گیرند و همچنین آن‌هایی که هم در کودکی و هم در نوجوانی با چنین مشکلی مواجه می‌گردند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به انواع مشکلات رفتاری نظیر قلدری و حتی دزدی قرار خواهند داشت.
این نتایج بر اساس پژوهشی به دست آمده که تیمی از محققان دانشگاه‌های باث و بریستول انگلستان با بررسی داده‌های مربوط به 13،793 کودک و نوجوان پسر و دختر به دست آورده‌اند.
به گفته آن‌ها، «مشکلات رفتاری به رفتارهای ضد اجتماعی در دوران کودکی و یا نوجوانی از جمله جنگ و جدال، قلدری، دروغ گفتن یا سرقت اشاره دارد. این رفتارها با مسائل منفی مختلفی از جمله مشکلات روحی و جسمی همراه هستند و درک علل احتمالی آن‌ها و ایجاد برنامه‌هایی مؤثر برای پیشگیری و مداخله درمان گرانه آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است».
این پژوهشگران دریافته اند کودکانی که در دوران کودکی و نوجوانی در معرض سوء استفاده قرار می‌گیرند 10 برابر بیشتر در معرض ایجاد مشکلات رفتاری قرار دارند.
به گزارش سیناپرس، بر این اساس، از هر پنج نفر شرکت کننده در پژوهش، یک نفر به نوعی سوء استفاده را تجربه کرده است و فراوانی این سوء استفاده‌ها به ترتیب، جسمی، روانی و جنسی بوده است.
طبق یافته‌های این پژوهش که در نشریه BMC Psychiatry منتشر شده‌اند، جلوگیری از کودک آزاری و آگاه سازی هر بیشتر عموم در این خصوص، می‌تواند در محافظت از کودکان در برابر مشکلات جدی رفتاری محافظت کند و آینده بهتری را برای آنان و جامعه رقم بزند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا