آلودگی هوا و عادات غذایی نادرست؛ عوامل مهم افزایش سرطان سر وگردن

 دکتر مهدی خواجوی با بیان اینکه هر بافتی در سروگردن می تواند درگیر تومورهای سرطانی شود، افزود: تومورهای سروگردن انواع مختلف بسیاری دارند که از سرطان پوست، چشم، حفره دهان، زبان و غدد لنفاوی گرفته تا سرطان غده تیروئید، حلق و حنجره را شامل می شود.

وی با اشاره به شیوع سرطان های سروگردن در کشور اظهار کرد: این موضوع به عوامل مختلفی ازجمله افزایش سن مرتبط است؛ جامعه ما به سمت سالمند شدن حرکت می کند و هر میزان که سن بالاتر می رود، بیماری های بیشتری در فرد بروز پیدا می کند.

خواجوی با بیان اینکه سیستم ایمنی نقش مهمی در سرکوب سلول های سرطانی دارد، گفت: استرس ها، اضطراب ها و نگرانی ها می توانند سیستم ایمنی بدن را مختل کنند و از قدرت دفاعی بدن بکاهند.وی درمان سرطان ها را تا حد زیادی به میزان پیشرفت بیماری مرتبط دانست و گفت: هرچه سرطان گسترش کمتری یافته باشد، احتمال درمان کامل آن بیشتر می شود.

رییس نخستین سمینار تومورهای سروگردن بررسی موضوعات مرتبط با سرطان های غدد بزاقی و تیروئید، ازجمله محورهای اصلی این سمینار عنوان کرد.خواجوی افزود: عوامل ابتلا به تومورهای ناحیه سروگردن و نحوه تشخیص و معرفی راهکارهای درمانی مانند روش های جراحی و غیرجراحی در این سمینار علمی بررسی می شود. نخستین سمینار تومورهای سروگردن اول و دوم مردادماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا