پیشنهاد درمان کرونا با گاز ازون

به گزارش سیناپرس، شیوع همه گیری کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ زندگی همه انسان ها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. هنوز راه درمانی موثری برای این بیماری پیدا نشده و فقط واکسن هایی برای پیشگیری از ابتلا به آن ساخته شده که میزان مصنونیتش در برابر ویروس کرونا هنوز مشخص نیست. تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به دو و نیم میلیون نفر جان خود را از دست داده اند. 
دانشمندان و پژوهشگران پزشکی در تلاش هستند تا راه های درمانی برای کاهش اثرات عفونی این بیماری و یا درمان کامل آن پیدا کنند. آنها در این راه داروهای موجود را مورد امتحان و آزمایش قرار داده و سعی در ساخت داروهای جدید دارند. به گزارش سیناپرس، پزشکان و متخصصان هندی در جدیدترین بررسی های خود دریافتند که اوزون تراپی می تواند به عنوان یک درمان مکمل برای ایجاد ایمنی و مبارزه با کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.
در حال حاضراوزون درمانی یا اوزون تراپی به طور گسترده در زمینه پزشکی مورد مطالعه قرار گرفته و برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.  
به گفته دکتر میلی شاه (Mili Shah) اوزون درمانی یک روش جامع برای درمان هر بیماری، یعنی تمرکز بیشتر روی رویکرد یکپارچه و نه فقط در منطقه آسیب دیده است. به گزارش سیناپرس، این روش درمانی گردش خون را بهبود بخشیده، عفونت و درد را کاهش می دهد و به بهبود سریعتر کمک می کند. اکسیژن رسانی کلید افزایش انرژی به بدن انسان با اکسیژن تازه مخلوط با اوزون است که در این روش به کار می رود.

به طور کلی اوزون درمانی یک درمان مکمل بدون دارو برای کمک به شرایط زیر است:
•    زخم های غیر قابل بهبود، زخم های دیابتی، عفونت های زخم جراحی
•    عفونت های مزمن ناشی از ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروب ها
•    اختلالات گردش خون مانند واریس، ایسکمی و تصلب شرایین
•    بیماری های پوستی مانند اگزما، عفونت، زخم بستر، زخم سطح پوست
•    کمک به سرطان به عنوان درمان حمایتی در کنار درمان های اصلی
•    یک عفونت زنان مانند عفونت قارچی کاندیدا (candida)، آندومتریوز (endometriosis)، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOD)، ناباروری
•    عفونت های گوش، حلق، بینی، گلو، عفونت های سینوسی، برونشیت و غیره
•    آرتروز، روماتیسم، کمردرد و اسپوندیلیت
•    بیماری های کبدی، سیروز، هپاتیت
•    اختلالات مغزی، پارکینسون، اختلالات حافظه و غیره

محققان همچنین دریافتند که اوزون درمانی نتایج مثبتی را در بیماران کووید ۱۹ نشان می دهد و معتقدند این روش درمانی می تواند به عنوان یک روش درمانی ارزان در درمان بیماران کرونایی کمک کرده و در بیمارستان ها به کار گرفته شود.  

انجمن اوزون هند، یک برنامه تقویت ایمنی را با استفاده از اوزون درمانی آغاز کرد و حدود ۲۳۰ کارمند را در حین قرنطینه در دفتر شرکت معالجه کرد. در این مسیر، آنها ۶۰ بیمار را در شهر پونا بررسی کرده و در مرحله بعدی و پس از اینکه نتایج مثبتی به دست آوردند ۲۳۰ بیمار دیگر را درمان کردند.به گزارش سیناپرس، در آزمایش بمبئی، آنها روی ده بیمار ایمنی و کارآیی ایجاد کردند و به دنبال آن بیش از ۴۰۰ بیمار از جمله کسانی که مشکلاتی مانند دیابت و چاقی داشتند را درمان کردند. 
دکتر جیگناشا کاپیتان (Jignasha Captain)، مدیر توسعه انجمن اوزون هند در این رابطه گفت: «اوزون درمانی در ارائه نتایج در بسیاری از بیماری ها به عنوان یک درمان مکمل موفق بوده و ما خوشحالیم که این روش درمانی در درمان کووید ۱۹ نیز موثر است.»

وقتی اوزون درمانی به طور سیستماتیک انجام شود، اثرات مفیدی در تعدیل فعالیت التهاب بر جای می گذارد و همراه با اکسیژن رسانی، سیگنالینگ مولکول هایی که به تقویت ایمنی بدن کمک می کنند و با انواع مختلف ویروس ها مبارزه می کنند، نیز مفید است. 

بر اساس گزارش های انجمن اوزون هند بیش از دو هزار و ۴۰۰ پزشک در سراسر این کشور در زمینه اوزون تراپی آموزش دیده اند و بیش از ۷۵۰ پزشک این درمان را به عنوان روش درمانی مکمل همراه با سایر داروها در خطوط مختلف درمانی به کار می گیرند. 

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا