بانک میکروارگانیسم‌ها به سیستم‌های پشتیبان نگهداری مجهز شد

با توجه به لزوم توسعه زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات ضروری جهت نگهداری ایمن و مطمئن نمونه‌های میکروبی در دمای فراسرد، کلیه دیپ فریزرهای بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی به تجهیزاتی چون سیستم تأمین کننده برق در موارد اضطراری(یو پی اس) و بک آپ دی اکسید کربن مجهز شدند.

 دکتر مهدی فلاح در این خصوص گفت: با توجه به لزوم توسعه زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات ضروری جهت نگهداری ایمن و مطمئن نمونه‌های میکروبی در دمای فراسرد، کلیه دیپ فریزرهای بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به تجهیزاتی چون سیستم تأمین کننده برق در موارد اضطراری(یو پی اس) و بک آپ دی اکسید کربن مجهز شدند.

معاون پشتیبانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران افزود: در همه کشورهای دارای مراکز ذخایر ژنتیکی و زیستی، تجهیزات نگهداری نمونه‌های بیولوژیک از جمله دیپ فریزرها به عنوان زیرساخت نگهداری در نظر گرفته می‌شوند و این تجهیزات می‌بایست در شرایطی ایمن از نقطه نظر تأمین برق و سیستم‌های پشتیبان نظیر بک- آپ دی اکسیدکربن نصب و راه‌اندازی شوند که نگهداری پایدار نمونه‌ها را در دماهای فراسرد تسهیل نمایند. لذا توجه به اعلام نیاز بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان فنی، ضمن افزودن دو دستگاه دیپ فریزر 80 -(منهای 80 درجه) کلیه آنها به سیستم یو پی اس و بک-آپ دی اکسید کربن مجهز شدند.

فلاح در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه کلکسیون میکروبی این مرکز از توان لازم برای پاسخگویی به نیاز مشتریان خود در حوزه تحقیقات و صنعت برخوردار است، تأمین زیر ساخت مذکور به اعتبار این مرکز به عنوان یک مرکز ملی در سطح کشور و پایگاهی برای نگهداری ایمن نمونه‌های میکروبی خواهد افزود و از این پس مراکز تحقیقاتی و صنعتی می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری به این مرکز  به عنوان یک واحد خدمات رسان ملی تکیه نمایند.

فلاح گفت: این گام نخست در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز جهت نگهداری ایمن نمونه‌های زیستی و بومی کشور محسوب می‌شود و این مرکز در صدد است در آینده نزدیک نسبت به تأمین اعتبار جهت تجهیز مرکز به ژنراتور برق مستقل اقدام کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا