سفر 576 کیلومتری بدون دخالت انسان

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، قابلیت خودران بودن این مدل نوعی حالت پشتیبان دارد که در مواقع اضطراری فعال شده و در طول مسیر هم خودرو را شارژ می کند. ویدئوی حرکت خودروی تسلا در مسیری 6 ساعته در کلیپی 15 دقیقه تهیه شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

محققان ادعا می کنند که به طور قطع، عدم دخالت انسان در طی این مسیر تصادفی نیست و می توان آن را مدیون سیستم نرم افزاری بسیار دقیقی دانست که در خودروی Model 3 به کار رفته است. این خودرو تنها یک بار برای شارژ خودرو در طول مسیر متوقف شد.

حرکت خودروی تسلا از مرکز فرماندهی آن در شرکت SpaceX در «هاوتورن» آغاز شد و تا سن خوزه ادامه داشت که برای شارژ در ایستگاه شارژ خودروهای خودران متوقف شد و بعد از آن به حرکت خود ادامه داد.

محققان تسلا بر این باورند که سیستم نرم افزاری این مدل نسبت به مدل قبلی خودرو ارتقاء پیدا کرده و عملکرد بهتری دارد. البته هنوز ایراداتی وجود دارد و می توان نرم افزار آن را بهبود بخشید. مدل قبلی این خودروی خودران تسلا در ماه دسامبر مسیری را از سان فرانسیسکو به لس آنجلس بدون دخالت انسان طی کرده بود.

به گزارش سیناپرس، این سدان برقی در طول مسیر 611 کیلومتری خود با ترافیک سنگینی هم در بزرگراه ها و خیابان های شهری مواجه شد و در صورت لزوم از سیستم تعیین مسیر برای اتوپایلوت استفاده می کرد. البته در این سفر آزمایشی که چند ماه پیش انجام شد، حرکت خودرو کاملا به صورت خودکار نبود و در ویدئویی که گرفته شده مشخص است که نیروی انسانی در مسیرهایی برای جلوگیری از برخورد خودرو با زباله های ریخته شده در جاده و نیز شارژ خودرو مجبور به مداخله شده است.

کمپانی تسلا با مدیریت ایلان ماسک در نظر داشت که در سال 2020 حدود 500 هزار خودرو عرضه کند اما متأسفانه در سالی که گذشت 500 دستگاه خودرو کم تر از تعداد هدف به مشتریان ارائه شد اما همین مقدار خودروی عرضه شده هم تعداد قابل توجهی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

مقامات تسلا عدم موفقیت در رسیدن به این هدف را همه گیری کرونا و تعطیلی کارخانه های تولیدی در دنیا بود که مراحل تولید و عرضه را با وقفه ای طولانی مواجه کرد.

مترجم: فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا