جهان فردا در تسخیر تبلت ها

 نتایج پژوهش موسسه تحقیقاتی بین المللی (International Diamond Council (IDC در حوزه فناوری اطلاعات نشان می دهد که 40 درصد کاربران اینترنت می گویند: تبلت تنها ابزار کاری مورد استفاده آنهاست و براین مبنا تحلیلگران پیش بینی می کنند در آینده تبلت های همه کاره به طور کامل جای پی سی ها را بگیرند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری IDC پس از بلوغ صنایع رایانه ای، ابزارهای ترکیبی و هیبریدی به مرور به پدیده شایع جوامع تبدیل شدند. این ابزارها توانستند همزمان جای رایانه های شخصی و قابل حمل را برای کاربران پر کنند. پی آمد این تغییر رویکرد، تبلت ها همچنین به مرور به مناسب ترین گزینه برای رفع نیاز کاربران از این نظر تبدیل شده اند. 

نتایج این تحقیق نشان می دهد که با تولید وسایل ترکیبی با ابعاد صفحه بزرگتر به تدریج دیگر مشکلات خریداران در تایپ و تماشای چندرسانه ای نیز به کلی حذف شده و گرایش آنها را به تبلت روزافزون کرده است. آزادی عمل تایپ با صفحه کلید جداگانه ( مانند سرفیس مایکروسافت) یا صفحه کلید لمسی خود دستگاه، سبکی و صفحه نمایش های با وضوح بالا از جمله مزایا و برتری های تبلت های امروزی است.

نتایج این بررسی نشان داد:در مقایسه با گذشته که حدود 10 درصد تبلت ها صفحه نمایشی بزرگ تر از 11 اینچ داشتند، 30 درصد تبلت های هیبریدی بزرگتر از این مقیاس خواهند بود. انتظار می رود این رقم تا چند سال آتی به 50 درصد برسد. بدین ترتیب تحلیلگران پیش بینی می کنند در آینده تبلت های همه کاره به طور کامل جای پی سی ها را بگیرند.

مارتا فیورنتینی، تحلیلگر ارشد IDC در مورد نتایج این پژوهش گفت: سهم عمده ای از تبلت ها امروزه توسط کارمندان به عنوان ابزار کار روزمره شان استفاده می شود. تبلت ها به عنوان جایگزین ابزارهای رایانشی اداری و حتی برای کاربردهایی که تا به حال هیچ وسیله ای قادر به انجامش نبود در حال رشد هستند.

از جمله نتایج تحقیقات IDC این بود که شغل افراد با اینکه از تبلت به عنوان وسیله اصلی استفاده کنند یا ابزار جانبی، ارتباط شدیدی دارد. گروه های کاربری که معمولا درگیر کارهایی چون تولید یا ویرایش اسناد هستند (مثل مدیران، بازاریابان، فروشندگان، مهندسان، تحلیلگران، مشاوران، پزشکان، حقوقدانان و روزنامه نگاران) بیشتر علاقه مندند از تبلت خود در کنار کامپیوتر رومیزی یا قابل حمل بهره ببرند.

طبق این گزارش،افرادی که کارهای میدانی و عملیاتی داشته یا با مشتریان تعامل بیشتری دارند، تمایل دارند فقط با تبلت کارهای خود را پیش ببرند. طبق نتایج این برآورد 55-64 درصد کارگران بخشهای تولیدی و ماموران عملیاتی با تبلت امور روزمره شان را انجام می دهند. در حالی که از گروه قبل 38 درصد مدیران و 44 درصد کارمندان منحصرا با تبلت کار می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا