دریانوردی عنکبوت ها با تار و باد

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، ایون داروین Even Darwin محقق موزه تاریخ طبیعی انگلستان که سرپرست یک پروژه تحقیقاتی دراین زمینه است، می گوید: توانمندی حرکت عنکبوت در آب برای محققان بسیار جالب و شگفت انگیز بود.پیشتر تصور براین بود که این حشرات بندپا صرفا در محیط خشکی توانمندی بقا و حرکت را دارند.

طبق این گزارش عنکبوت ها با استفاده از تکنیک بالونی و به کارگیری از تارهای که می تنند قادر به گرفتن انرژی باد برای حرکت پرجهش به بالا و پایین در سطح آب هستند.

این محقق می گوید:با توجه به این یافته می توان گفت که عنکبوت ها دو محیط جغرافیایی برای زندگی دارند که شرایط بقا و حیات آنها را تقویت می کند.

وی افزود:مشاهدات طولانی مدت رفتارهای عنکبوت در سطح آب استخرها، حوض ها ، تالاب، دریاچه و رودخانه و اقیانوس ها نشان می دهد که عنکبوت با استفاده از چند تار و قدرت باد از پاهای خود به عنوان لنگر در آب استفاده می کند و همین امر سبب می شود تا این جانور توازن خود را در آب حفظ کند.

این محقق می گوید در یکی از آزمایش های گسترده اعضای گروه بیش از 325 عنکبوت بالغ را در یک استخر رها کردند که همگی توانستند با استفاده از این روش خود را به سوی دیگر استخر برسانند. درواقع این عنکبوت ها با تکنیک بالونی و به طرز شگفت انگیزی با حرکت هایی شبیه آکروبات بازی موفق به حرکت بر سطح آب شدند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که قدرت حرکت عنکبوت ها از خشکی به آب و برعکس سبب شده تا آنها قادر به حرکت در مسافت زیادی در یک روز شوند. 

نتیجه این مطالعه در آخرین شماره ژورنال علمی تاریخ تکاملی انگلستان منتشر شده است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا