رونق صنعت گردشگری سلامت در جهان

آثار باستانی و جاذبه‌های طبیعی کشورهای مختلف جهان از جمله مهمترین اهداف گردشگران محسوب می‌شوند، اما طی سال‌های اخیر مناطق دیگری به فهرست مقاصد سفر گردشگران اضافه شده‌اند. در این مقاصد جدید، گردشگران به جای استراحت و لذت بردن از مناظر طبیعی، برای سلامت و درمان خود هزینه می‌کنند.

گردشگری سلامت به عنوان چهارمين صنعت درآمدزای جهان، مورد توجه ویژه بیماران آمریکایی قرار گرفته است.

بعنوان مثال، هزینه سالانه مراقبت‌های بهداشتی در این کشور بالغ بر 2.9 تریلیون دلار است و بسیاری از خانواده‌ها بدنبال یافتن مقاصد جدید برای کاهش هزینه‌های درمانی خود هستند؛ باوجود هزینه سفر هوایی و اقامت در کشور دیگر برای درمان، این میزان کمتر از هزینه برخی عمل‌های جراحی در آمریکا است.

مراکز پزشکی و درمانی در چه بخش هایی پذیرای گردشگران سلامت هستند؟

تست‌های تشخیصی عمومی

سی‌تی اسکن، آنژیوگرافی و کولونوسکوپی از جمله تست‌های تشخیصی عمومی هستند که گردشگران را راهی مقاصدی با هزینه‌های کمتر می‌کند.

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) در آمریکا بالغ بر 2600 دلار هزینه دارد، درحالیکه گردشگران سلامت می‌توانند با 160 دلار این کار را در ژاپن انجام دهند.

دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از بخش‌های هزینه‌بر محسوب می‌شود که اغلب تحت پوشش بیمه قرار ندارد؛ کاستاریکا و مکزیک از جمله نزدیک‌ترین مقاصد ارائه خدمات دندانپزشکی ارزان شامل عصب‌کشی، ایمپلنت و جراحی‌های فک برای گردشگران سلامت آمریکا محسوب می‌شوند.

جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک معمولا تحت پوشش بیمه قرار ندارد. شهر ریو دو ژانیرو در برزیل، اولین مقصد مورد توجه گردشگران سلامت برای انجام جراحی‌های زیبایی با نصف هزینه‌های متداول جراحی در آمریکا است.

جراحی کاهش وزن

باتوجه به شیوع چاقی در بین مردم جهان، جراحی چاقی (bariatric surgery) برای کاهش وزن نیز طی سال‌های اخیر رونق گرفته است. هزینه این جراحی در آمریکا بین 20 تا 25 هزار دلار است؛ درحالیکه این عمل در کشورهای فعال در حوزه گردشگری سلامت حدود 3900 دلار هزینه دربردارد.

اصلاح دید چشم

هزینه عمل لیزیک برای هر چشم در آمریکا 2073 دلار است؛ درحالیکه در کشورهای اروپای شرقی مانند جمهوری چک و مجارستان این عمل برای هر دو چشم کمتر از هزینه عمل یک چشم در آمریکا است.

 بهداشت باروری

نزدیک به 11 درصد (7 میلیون) زنان آمریکایی از مشکلات باروری رنج می‌برند. هزینه چرخه لقاح خارج رحمی (IVF) در این کشور 15 تا 20 هزار دلار است که برای موفقیت‌آمیز بودن، در اغلب موارد باید بیش از یک بار انجام شود. باربادوس یکی از مقاصد مورد توجه گردشگران سلامت آمریکا برای انجام این عمل است.

تعویض مفصل

سالانه یک میلیون جراحی زانو و تعویض مفصل در آمریکا انجام می‌شود و باتوجه به افزایش جمعیت سالمند این کشور، تعداد این جراحی‌ها در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

هزینه جراحی تعویض مفصل در آمریکا بالغ بر 100 هزار دلار است، درحالیکه این عمل با هزینه 13660 دلار در بلژیک انجام می‌شود.

جراحی قلب

عمل بای پس عروق کرونر یکی از جراحی‌های بسیار هزینه‌بر در آمریکا محسوب می‌شود، اما گردشگران سلامت می‌توانند این جراحی را با هزینه 1583 دلاری در هند انجام دهند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا