نیم میلیارد چینی دچار اضافه وزن هستند

 اما یافته ها اخیر نشان می دهد که در حال حاضر، بیش از نیمی از چینی ها یعنی حدود نیم میلیارد از کردم این کشور دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش bbc، رشد سریع اقتصادی چین در دهه های اخیر منجر به بروز تغییرات عظیمی در سبک زندگی از جمله تغییر در رژیم غذایی و عادت به انجام ورزش روزانه می شود. در ماه اکتبر، دولت چین از برنامه هایی رونمایی کرد که از این طریق قرار است به مقابله با افزایش چاقی در کشور بپردازند.

محققان از علل دیگر شیوع چاقی و اضافه وزن در این کشور، به افزایش شمار مبتلایان به بیماری های قلبی، سکته قلبی و دیابت اشاره می کنند. البته این موضوع همزمان با همه گیری کرونا در کانون توجه دانشمندان قرار گرفت که نشان داد اضافه وزن یا چاقی باعث تشدید عوارض ناشی از ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن می شود.

به گزارش کمیسیون ملی سلامت، بیش از 50 درصد افراد بالغ در گروه افراد دارای اضافه وزن قرار می گیرند و در این میان 4/16 درصد هم در گروه چاق ها قرار می گیرند.

محققان، بی تحرکی و کاهش فعالیت بدنی ناشی از زندگی های امروزی و نیز در دوران قرنطینه عامل اصلی این اضافه وزن به شمار می رود. این عامل یکی از علل اصلی بالا رفتن اندازه دور کمر در چینی هاست.

کم تر از یک چهارم جمعیت چین حداقل هفته ای یک بار ورزش می کنند. افزایش اشتهای چینی ها به مصرف گوشت و کاهش مصرف میوه ها نیز از دیگر عوامل اضافه وزن در آنها محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، البته در این میان، چین تنها کشوری نیست که در سال های اخیر با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به اضافه وزن روبرو بوده است. سازمان بهداشت جهانی اوایل سال جدید میلادی عنوان کرد که میزان رشد چاقی در جهان از سال 1975 تاکنون به ویژه در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط سه برابر افزایش یافته است.

به طور تقریبی، حدود 40 درصد بزرگسالان چینی در سال 2016 دچار اضافه وزن بودند و حدود 13 درصد از آنها نیز از چاقی رنج می بردند. در قطر به عنوان یکی از کشورهای نخست تحت تأثیر چاقی و اضافه وزن، بیش از 70 درصد مردم این کشور به نوعی با چاقی یا اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنن

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا