اورانگوتان در حال انقراض متولد شد

این بچه اورانگوتان پسر به نام «ماتهای» در 28 نوامبر در باغ وحش «پایری دایزا» متولد شد. او حالا در کنار پدرش اوجیان، مادرش ساری و برادرش برنای در باغ وحش زندگی می کند. برادر او تنها اورانگوتانی است که در این باغ وحش متولد شده است. برنای که 4 سال دارد، از تولد برادرش بسیار خوشحال است.
به گزارش سیناپرس به نقل از cnn، انتظار می رود که این دو برادر تا 45 سال هم می توانند زندگی کنند و «ماتاهی» تا حدود 10 سالگی در کنار خانواده اش باقی می ماند به طوری که با رسیدن به سن بلوغ باید از آنها جدا شود و همسری برای خودش بیابد و زندگی مستقلی را تشکیل دهد.
متخصصان طرح اروپایی گونه های در معرض خطر قرار است DNA ماتاهی را مطالعه کنند تا براساس آن بهترین اورانگوتان ماده را در دنیا پیدا کنند تا از نظر ژنتیکی تشابه بالایی به هم داشته باشند. آنها امیدوارند که به این طریق، بتوانند نوزاد سالمی را با بالاترین کیفیت ژنتیکی به دنیا بیاورند و بتوانند نسل این موجود را از انقراض نجات دهند.
دو اورانگوتان بالغ به نام های «گامپا» و «سینتا» هم در این باغ وحش حضور دارند و انتظار می رود که نخستین فرزند آنها در سال 2021 متولد شود. طرح حفاظت و ازدیاد اورانگوتان ها در این باغ وحش تاکنون با موفقیت پیش رفته و متخصصان امیدوارند همچنان بتوانند نسل آنها را زیاد کنند.
باغ وحش پایرا دایزا محل زندگی گروه رو به رشدی از اورانگوتان های سوماترایی است و متخصصان اعلام کرده اند که این پارک بودجه ای را هم برای احیای پروژه جنگل به عنوان زیستگاه طبیعی و اصلی این جانوران اختصاص داده است. سال گذشته بیش از 11 هزار درخت در اندونزی از بین رفت و این باغ وحش با بودجه اختصاص یافته به دنبال احیای این پوشش گیاهی است.

به گزارش سیناپرس، با از بین رفتن جنگل ها به عنوان زیستگاه اصلی این اورانگوتان ها در جزایر سوماترا و بورنئو در اندونزی، این جانور طی سال های اخیر در معرض خطر انقراض قرار گرفته به طوری که طی سه دهه گذشته، حدود 80 درصد زیستگاه اورانگوتان هایی که غیرقابل جایگزینی بود، نابود شد و گزارش ها حکایت از آن دارد گخ تنها حدود 14 هزار اورانگوتان سوماترایی باقی مانده اند.

 

مترجم:ندااظهری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا