امسال یک میلیارد دلار برای هدست‌های واقعیت مجازی هزینه شده است

بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط وب‌سایت Omida، برآورد شده که درآمد ناشی از محتوای واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۵ قرار است به ۴ میلیارد دلار برسد و ۹۰ درصد این درآمد از بازی‌های واقعیت مجازی خواهد بود. پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۵ مجموع ارزش مادی سخت‌افزار و نرم‌افزار واقعیت مجازی به ۱۰ میلیارد دلار برسد که این مقدار در سال جاری ۳.۲ میلیارد دلار است.

این گزارش به رشد قابل‌توجه واقعیت مجازی در سال جاری به دلیل خانه‌نشین شدن ناشی از قرنطینه اشاره دارد. البته با این وجود، این رشد به دلیل عرضه شدن کنسول‌های نسل جدید و سخت‌تر شدن تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار در شرایط فعلی، محدود شده.

بر اساس پیش‌بینی‌های این وب‌سایت درصد نفوذ واقعیت مجازی در میان مردم ۳۲ کشور جهان قرار است در پایان سال به ۱.۲ درصد برسد. این عدد در سال ۲۰۲۵ به ۳ درصد خواهد رسید که نشان دهنده‌ی مسیر طولانی پیش روی فناوری واقعیت مجازی است.

هدست واقعیت مجازی

به لطف هدست‌های واقعیت مجازی بی‌نیاز به دستگاه جانبی مانند «آکیولس کوئست» (Oculus Quest) فناوری واقعیت مجازی همه‌گیرتر شده. از ۶.۴ میلیون هدست واقعیت مجازی فروخته شده‌ی امسال، ۳.۳ میلیون هدست واقعیت مجازی از این نوع خاص بوده‌اند. وب‌سایت Omida برآورد کرده که تا پایان امسال ۱.۲ میلیون دستگاه کوئست دیگر به فروش خواهند رسید و همین دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ فروشی برابر با ۵ میلیون دستگاه خواهند داشت.

به گفته‌ی تحلیل‌گر وب‌سایت Omida استراتژی ارایه دادن قیمت‌های پایین توسط شرکت فیس‌بوک برای هدست‌های آکیولس باعث شده که دیگر سازنده‌های هدست‌ها نتوانند به راحتی رقابت کنند. این موضوع باعث می‌شود تا تاثیر این شرکت در این بازار بالا باشد. با این اوصاف انتظار داریم در سال‌های آینده هدست‌های ارزان‌قیمت جدیدی که به دستگاه جانبی نیاز ندارند وارد بازار شوند.

واقعیت مجازی هنوز راهی طولانی در پیش دارد و آینده‌ی آن کاملا مشخص نیست. البته به لطف پشتیبانی‌های شرکت‌هایی مانند Valve و سونی این فناوری جدید توجه زیادی جلب کرده. برای این که از آینده‌ی این فناوری مطلع شویم تنها باید صبر کنیم.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا