چراغی هوشمند برای همه فصول

در روزهای زمستانی و زمانی که روزها کوتاه و شب ها طولانی هستند ، داشتن نور مناسب می تواند به شما در حفظ سلامت جسمی و روحی کمک کند. چراغ های هوشمند دایسون (Dyson Lightcycle Morph)  یک فناوری جدید است که در سال جاری معرفی شده و به زبان ساده، اصلی ترین کار آن ثابت نگهداشتن میزان نور محیط زندگی یا محل کار در تمام طول روز و بر اساس ویژگی های فیزیکی و نیاز  شما است.

در حقیقت با تاریک شدن هوا ، لامپ های LED داخل  این چراغ به طور خودکار روشن تر می شوند و در هنگام کار این چراغ هوشمند می تواند  سطح نور محیط را ثابت نگه دارد.

لولا و مفصل هوشمند تعبیه شده در این محصول به این معنی است که شما می توانید نور را به هر نقطه دلخواه خود هدایت کرده همچنین قادر خواهید بود میزان، طیف  و شدت نور را برای حالات مختلف مانند «تمرکز» و «آرامش» تنظیم کنید.  یکی از قابلیت های این چراغ هوشمند نیز امکان تنظیم آن روی  حالت «همگام سازی» است که چراغ با اسکن محیط می تواند بر اساس اشیا اطراف خود، چه به سمت یک میز و چه به سمت دیوار ، سازگار شود.

یکی از مهمترین نقاط مثبت استفاده از این چراغ های هوشمند، افزایش بهره وری در هنگام کار و مطالعه بوده و در نتیجه شما احساس هوشیاری بیشتری خواهید داشت و مطمئناً اگر تمام روز مقابل مانیتور کار کنید خستگی چشم کمتری را تجربه خواهید کرد. این چراغ هوشمند با قیمت ۶۷۰ دلار در کشورهای مختلف جهان عرضه شده و برخی از دیگر ویژگی های آن به شرح زیر است:

ساختار  دقیق آن به شما امکان می دهند که فرم نور را متناسب با نحوه زندگی ، کار و شرایط روحی خود تغییر دهید. در این چراغ از فناوری Heat Pipe استفاده شده و گفته می شود در صورت نشکستن، تا ۶۰ سال سالم باقی خواهد ماند.

چراغ های هوشمند دایسون با استفاده از الگوریتمی مبتنی بر جی پی اس، نور روز منطقه زندگی شما را هوشمندانه ردیابی و شدت روشنایی و رنگ را هر 60 ثانیه یکبار تنظیم می کند.

این چراغ به فعالیت های  شما و محیط پیرامون شما واکنش نشان داده و حسگرهای حرکت و روشنایی موجود در آن به صرفه جویی در انرژی و حفظ روشنایی ثابت در فضای کار شما کمک می کنند.

از دیگر ویژگی های قابل توجه این چراغ می توان به این موضوع اشاره کرد که نور را بر اساس سن ، کاربران تنظیم می کند. به گفته پزشکان،ما هرچه پیرتر می شویم ، به نور بیشتری نیاز داریم.

در خاتمه گفتنی است شما با کمک تلفن های همراه دارای اندرویید ۵ یا بالاتر و آی او اس ۱۰ یا بالاتر و همچنین بلوتوث می توانید کنترل این چراغ را به دست گرفته و آن را تنظیم کنید.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا