ربات ها، ابزاری برای حفظ جان انسان

Breezy Oneنام ربات خودکاری است که در یکی از کارخانه های بزرگ تگزاس مشغول فعالیت است و در زمان اشتغال به کار، مدام به ضدعفونی و ویروس کشی تمام سطوح مشغول می شود. بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها با شروع کرونا، برخی از کارگران خود را تعدیل کردند.

به گزارش theverge، برخی محققان بر این باورند که در صورت ادامه دار بودن بحران کرونا، انتظار می رود که بسیاری از مدیران اداره ها خیلی زود به این روند عادت کنند تا حدی که بعد از پایان یافتن کرونا هم همین شیوه را در پیش گیرند که منجر به بیکاری بسیاری از نیروی کار انسانی می شود.

این ربات قادر است 200 هزار مترمربع از اداره و اتاق های کنفرانس را طی دو تا دو ساعت و نیم تمیز کند. اما این در حالی است که نیروهای انسانی تمام شب را به تمیز کردن این محوطه با دست اختصاص می دهند که زمان بسیار طولانی تری زمان می برد بنابراین با استفاده از ربات ها برای تمیز کردن سطوح تا حد زیادی در وقت صرفه جویی می شود.

به گزارش سیناپرس، محققان هنگام مطالعه ربات Breezy One ابتدا وظیفه آن را در نوع تمیز کردن سطوح مطالعه کردند تا دریابند این ربات برای تمیز و ضدعفونی کردن چه سطوحی کارآیی دارد.

بررسی ها نشان می دهد که با کمک ربات Breezy One در امر ضدعفونی سطوح، 9999/99 درصد باکتری ها و ویروس ها از جمله ویروس کرونا از بین می رود. بنابراین، انتخاب ربات ها به جای کارگران برای تمیز کردن سطوح در دوران کرونا راهی مؤثر برای حفظ سلامت نیروهای انسانی و جلوگیری از ابتلای آنها به ویروس کروناست.

این ربات به اندازه یک سطل زباله به همراه چرخ ها و مجهز به نازل جت برای تمیز کردن گرد و غبار است که شبیه دو چشم گرد در قسمت بالا قرار گرفته اند. این ربات در مسیری مستقیم حرکت می کند و با استفاده از دوربین های LIDAR و سه بعدی مانند خودروی بدون راننده راه می رود.

با شیوع همه گیری، شرکت های تولیدکننده ربات، انواعی از ربات ها را تولید کرده است. بیمارستان های دنیا از ماه بهار با استفاده از ربات ها به تمیز کردن سطوح خود استفاده کرده اند. این ربات ها مجهز به سیستم تابش نور ماوراءبنفش است که از این طریق میکروب ها و ویروس ها را به خوبی از بین می برند.

فرودگاه ها و ورزشگاه ها هم به تازگی از این ربات ها استفاده می کنند به عنوان مثال، در ورزشگاه ها از پهپادهایی استفاده می کنند که مواد ضدعفونی را از بالا روی صندلی های استادیوم اسپری می کنند. استفاده از ربات های کارگر مجهز به اشعه ماوراءبنفش در دوران همه گیری، در مقایسه با سال 2019 بیش از 600 درصد افزایش یافته است.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا