کشف ردپای 2 هزار ساله در انگلستان

پژوهشگران باستان شناس که در منطقه ویندولاندا VINDOLANDA واقع در شمال کشور انگلستان در حال پژوهش و کاووش هستند ، موفق به کشف مدارک و شواهدی ارزشمند از زندگی سربازان رومی و خانواده های آن ها که در حدود دو هزار سال پیش در نزدیکی دیوار مشهور هادریان زندگی می کردند ، شده اند .

بر اساس گزارش موسسه خیریه ویندولاندا ، یکی از افراد داوطلبی که در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده بود ، موفق به کشف یک کاشی سفالی در این منطقه شد که روی آن اثر رد پای راست یک نوجوان به خوبی نقش بسته است . به گفته پژوهشگران در زمانی که این کاشی هنوز خشک نشده بود ، نوجوان مزبور به طور عامدانه یا غیر عمدی سطح این کاشی را لگد کرده و نقش پای راست وی روی کاشی فوق الذکر باقی مانده و خشک شده است . گفتنی است در مطالعات پیشین انجام شده و در حین کاووش های این منطقه ، باستان شناسان موفق به کشف تعداد زیادی از رد پاهای سگ و گربه شده بودند که روی این کاشی های خیس که برای خشک شدن در زیر آفتاب چیده می شدند ، نقش بسته بود . در این منطقه همچنین بیش از 6 هزار کفش نیز مربوط به ساکنان باستانی این سرزمین به دست امده است ولی تا کنون هیچ نمونه مشابهی از ردپای این افراد مشاهده نشده بود .

در همین زمینه الیزابت گرین Elizabeth Greene  مدیر مرکز فعالیت های میدانی دانشکده باستان شناسی اعلام کرد : " این رد پاها بسیار مهم بوده و بیش از یک سند باستان شناسانه ارزش دارند زیرا این رد پا ، به صورتی روشنی از زندگی افراد ساکن این منطقه در روزگار گذشته به ما اطلاعات می دهد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا