خواب یک شرکت خودروساز برای ماه نوردی

شرکت خودروسازی آئودی در تلاش است تا این بار بر روی ماه خبرساز شود. این خودروساز قدیمی به تازگی از شراکت با یکی از تیمهای شرکت کننده در رقابت بزرگ Lunar XPrize خبر داده که با حمایت مالی غول فناوری یعنی گوگل برگزار می شود.

این تیم که «دانشمندان پاره وقت» نام دارد از تازه ترین دستاوردهای فنی شرکت آئودی برای طراحی و ساخت سیستم حرکتی بدون سرنشینی استفاده می کند که قرار است در جایی نزدیک به محل فرود آپولوی 17 در ماه فرود آمده و مأموریت هیجان انگیزی را آغاز کند. قرار است این رویداد تاریخی در سال 2017 به وقوع بپیوندد.

رقابتی که آئودی در آن شرکت می کند مسابقه ای هیجان انگیز میان 16 تیم از کشورهایی نظیر برزیل، کانادا، شیلی، مجارستان، ژاپن، ایتالیا، مالزی و آمریکاست که در پایان آن جایزه Google Lunar XPrize به ارزش 30 میلیون دلار به برنده اهدا خواهد شد.

هدف از برگزاری چنین رقابتی ترغیب دانشمندان و مهندسان علاقمند به حوزه علوم فضایی است تا فناوری های جدیدی در حوزه اکتشافات فضایی ارایه کنند.

نخستین ماه نوردی که با رساندن خود به ماه، 500 متر مسافت طی کرده و تصاویر با کیفیت بالایی از آن تهیه و راهی زمین کند برنده این رقابت فضایی خواهد بود.

آنچه که مهندسان آلمانی و اتریشی گروه «دانشمندان پاره وقت» می سازند ماه نورد آلومینیومی سبکی است که پیشتر موفق به کسب دو جایزه از سوی XPrize شده است.

این ماه نورد مجهز به موتورهای الکتریکی است که نیروی مورد نیاز برای عملکرد خود را از باتری های لیتیوم یونی به دست می آورد. این باتری ها توسط صفحات خورشیدی شارژ می شوند.

پیشتر مدل اولیه این روبات در مناطق کوهستانی آلپ مورد آزمایش قرار گرفته است. این سیستم روباتیکی قابلیت حرکت با حداکثر سرعت 3.6 کیلومتر بر ساعت حتی در سطح ناهمواره ماه را دارد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا