رکورد بوگاتی شیرون شکسته شد

خودروی سوپر اسپورت آمریکایی اس‌اس‌سی تواتارا (SSC Tuatara) با ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت رکورد سرعت ۵۳۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد که در نوع خود رکورد شکنی محسوب می شود.

این خودروی جدید توسط راننده اتومبیل رانی بریتانیایی، الیور وب (Oliver Webb) رانده شد. الیور وب، تواتارا را در دو مسیر ۱۱ کیلومتری جاده ای در نوادا با سرعت متوسط ۵۰۴ ​​کیلومتر در ساعت انجام داد که تقریبا ۶۴ کیلومتر در ساعت بیشتر از ۴۴۷ کیلومتر در ساعت است که کونیگزگ آگرا آر اس در سال ۲۰۱۷ میلادی به دست آورد.

این مدل همچنین توانست رکورد ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را که سال گذشته بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ کسب کرده بود را بشکند. البته این رکورد شکنی غیر رسمی بود چرا که اتومبیل فقط در یک مسیر حرکت می کرد.

در قوانین رکورد جهانی TGuinness آمده است که برای ثبت رکورد سریع ترین خودرو، اتومبیل باید مسیر مشابه را در جهت مخالف طی کند و میانگین دو سرعت را داشته باشد. علاوه بر این، باید یک ماشین تولیدی بوده که سرعتش در جاده های عمومی به ثبت برسد، سرعت آن توسط سیستم اندازه گیری GPS مجاز ردیابی شود، دارای دو شاهد مجاز جهانی با رکورد جهانی برای تأیید در سایت و با لاستیک های مخصوص خیابان و سوخت کار کند.

جرود شلبی (Jerod Shelby) رئیس شرکت خودروسازی اس‌اس‌سی در مصاحبه خبری گفت: «ده سال است که ما با اولین اتومبیل خود رکورد سریع ترین خودرو را در اختیار داشته ایم. ما تقریباً به اعداد نظری نزدیک شده بودیم که انجام آن در شرایط واقعی در جاده های عمومی بسیار شگفت آور است.»

در پروسه رکوردشکنی، تواتارا در بالاترین سرعت در یک جاده عمومی (۵۰۳ کیلومتر در ساعت) و بیشترین سرعت به دست آمده را در یک جاده عمومی (۵۳۲ کیلومتر در ساعت) را کسب کرد.

در این خودرو، موتور V8 5.9 لیتری توئین توربوی اختصاصی که با همکاری Nelson Racing Engines ساخته شده است، در حالی که از سوخت E85  (۱۳۵۰ اسب بخار در 91 اکتان) و گشتاور ۱۲۸۰ پوند بهره می برد، ۱۷۵۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود.

علاوه بر این، خودروی اس‌اس‌سی تواتارا با هدف ارائه در وست ریچ لند واشینگتن تولید خواهد شد و به هزینه حدودا ۱/۳ میلیون دلار قیمت گذاری شده است. درضمن برنامه ریزی شده است که فقط ۱۰۰ نمونه از این خودرو تولید شود.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا