مهار بیماری مرس در کره جنوبی

در گزارش رسمی  که هفته گذشته در کشور کره جنوبی منتشر شده است ، اعلام شد که هیچ نمونه جدیدی از ابتلا به بیماری مرس MERS یا سندرم تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome) دریافت نشده و این موضوع برای چند روز پیاپی ادامه داشته است . گفتنی است بر اساس گزارش شبکه اخبار آسیا  Channel News Asia ،  چندی پیش و همزمان با شیوع این بیماری در کشور کره جنوبی ، 182 نفر به این ویروس مبتلا شده و در این میان 32 نفر از افراد فوق ، جان خود را از دست داده اند .

بر اساس گزارش منابع پزشکی ، نقطه آغاز این بحران در روز 20 ماه می ( برابر با سی ام اردیبهشت ماه ) بود که یک مرد 68 ساله در این کشور ، پس از بازگشت از عربستان صعودی دچار بیماری شده و به درمانگاه مراجعه می کند . پزشکان با بررسی شرایط این بیمار دریافتند که وی به ویروس مرس مبتلا شده است . این ویروس به صورت بالقوه می تواند کشنده بوده و تا کنون هیچ نوع واکسنی برای آن ساخته نشده است . به گفته کارشناسان ، این ویروس با سرعت بسیار زیادی قادر به انتقال از فرد بیمار به سایر افراد بوده و به این ترتیب موجب بروز بحرانی جدی در کره جنوبی شد .

لازم به توضیح است که افکار عمومی در کشور کره جنوبی ، دولت این کشور را برای ضعف در مقابله و متوقف کردن بیماری مرس ، تحت فشار قرار داده و تا کنون 2 هزار و 682 نفر از سوی مسئولان پزشکی کره جنوبی در قرنطینه  قرار گرفته اند .

بیماری مرس MERS یا سندرم تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome) نخستین بار در سال 2012 زمانی که یک بیمار عربستانی در شهر لندن انگلستان درگذشت ، کشف شد . این بیماری در اثر یک ویروس که سیستم تنفسی را هدف قرار می دهد ، ایجاد می شود . این ویروس باعث بروز ذات الریه و عفونت های کشنده در فرد بیمار شده و در سیستم تنفسی اختلال ایجاد می کند . لازم به ذکر است که این ویروس در خفاش وجود داشته و به نظر می رسد که از این طریق وارد بدن شتر شده باشد . بیست سال است که این ویروس از شتر به شترهای دیگر منتقل می شود اما از اوایل سال 2010 انتقال آن از شتر به انسان مشاهده شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا