هنر را احیا می کنیم

وی افزود :بیشترین درآمد های حاصل از فرش ، نساجی و صنایع دستی ایرانی که جایگاه والایی در عرضه و تقاضا داشت در حال حاضر دیگر رونقی ندارد .
وی تصریح کرد: یکی از علت های مهم این آشفتگی وضعیت نظام آموزشی که در دانشگاه های ما مرسوم هست، که برای تربیت هنرمند ایرانی – اسلامی و هنرمند بومی ما منطبق نیستند اینها بر این اساس شکل گرفته انذ که بتوانند هنرمند هنر های مدرن تربیت کنند.
 رییس دانشگاه استاد فرشچیان یادآور شد : دغدغه هنرمندان شاخص و بزرگ کشورمان، خصوصاً استاد محمود فرشچیان دراین زمینه این بوده است که در آینده، جزو کشورهایی نباشیم که زیبایی شناسی و هویت هنرهای سنتی خود را از دست بدهیم و برای جلوگیری از این خسارت در حوزه هنرهای سنتی طرحی برای اولین بار در فرهنگستان هنر و گروه هنرهای سنتی ارائه شد که خوشبختانه مورد موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت که باید نظام آموزشی را تغییر بدهیم تا بتوانیم هنرمند بومی، هنرمند مولف، هنرمند خلاق و حکیم تربیت کنیم.
نامور مطلق خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که در واحد استاد فرشچیان صورت گرفته است نظام استاد – شاگردی است که در واحد اجرا می کنیم و قصد داریم در واحد استاد فرشچیان نظام استاد و شاگردی را به روز کنیم تا بتوانیم هنر کشور را احیا کنیم، تا در نسل آینده، هنرمند مولف پرورش داده باشیم.
خوشبختانه این طرح توسط فرهنگستان هنر ارائه شد و منتظر نهادی بودند تا حمایت بکند، دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح حمایت های لازم را انجام داد و وی در پایان گفت : امیدوارم برای آموزش نسل آینده هنرمندان هنرهای سنتی بتوانیم بهره کامل از افرادی همچون: استاد محمود فرشچیان،استاد آقامیری، استاد طوسی و اساتید در حوزه نظری استاد بلخاری،دکتر ایمانی خوشخو، دکتر رجبی ببریم .
لازم به ذکر است در حال حاضر کلاس های آموزش آزاد فوق تخصصی در این واحد دانشگاهی با بهترین اساتید در ۴رشته نقاشی ، معماری داخلی و صنایع دستی و فرش برگزار می شود.

نشانی اینترنتی دانشگاه فرشچیان fiiau.iau.ac.ir است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا