این روزها در مهد کودک ها چه می گذرد ؟

گروهی از محققان از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده آمریکا به بررسی نقش مهدکودک‌ها در انتشار و انتقال بیماری همه‌گیر کرونا پرداختند. آن‌ها در این تحقیقات مراکز مختلف مراقبت از کودکان را در ایالت یوتای ایالات‌متحده آمریکا مورد بررسی قرار دادند که از این میان تست کرونای ۱۲ کودک از سه مرکز مثبت اعلام شد. پژوهشگران در این پژوهش انتقال این بیماری را در خانواده‌های کودکان نیز مورد بررسی قرار دادند.

محققان همچنین نظریه‌های انتقال بیماری از افرادی مبتلا به کرونایی که هیچ‌گونه علائمی را از خود بروز نمی‌دهد، را تائید کرده و اعلام کردند که این مسئله در کودکان نیز صدق می‌کند. از آن جهت که بسیاری از افراد بر این باور هستند که کودکان کرونا نمی‌گیرند، از انتقال این بیماری توسط آن‌ها نیز آگاهی لازم را ندارند.

قابل توجه است که در میان این کودکان مبتلا به کرونا، یک نوزاد هشت ماهه وجود داشت که بیماری را به هر دو والدین خود انتقال داده بود. سه کودک از این ۱۲ کودک هیچ علائمی از خود بروز نداده بودند در حالی که کماکان توانایی انتقال بیماری به دیگران را داشتند.

در بررسی محققان، منبع آلودگی دو مرکز از سه مرکز آلوده نگهداری کودکان، یکی از اعضای خانواده کارکنان بوده که با مبتلا ساختن کارکنان مهد، بیماری به مرکز مراقبت انتقال پیدا کرد و از طریق کودکان به خانواده‌های آن‌ها گسترش یافت. منبع شیوع بیماری در سومین مرکز مشخص نشد اما به طور قطع از خارج مهدکودک به واسطه یکی از والدین، کارکنان یا کودکان وارد مرکز شده است.

این محققان همچنین نظریه‌های انتقال بیماری از افرادی مبتلا به کرونایی که هیچ‌گونه علائمی را از خود بروز نمی‌دهد، را تائید کرده و اعلام کردند که این مسئله در کودکان نیز صدق می‌کند و از آن جهت که بسیاری از افراد بر این باور هستند که کودکان کرونا نمی‌گیرند، از انتقال این بیماری توسط آن‌ها نیز آگاهی لازم را ندارند.

از آن جهت که کنترل کودکان در مهدکودک‌ها بسیار دشوار بوده و رعایت فاصله‌گیری فیزیکی برای آن‌ها به طور کامل میسر نیست و همچنین استفاده از ماسک برای نوزادان غیر ممکن است، بنابراین می‌توان گفت که مهدکودک‌ها می‌توانند به مراکزی برای شیوع بیماری کرونا تبدیل شوند. علاوه بر آن، کماکان تست کرونا می‌تواند به افراد کمک کند تا هم از سلامت خود باخبر شده و هم از گسترش بیماری توسط آن‌ها جلوگیری شود.