بررسی کشتی 2 هزار ساله در اعماق دریا

یک کشتی باستانی که در حدود دو هزار سال پیش به همراه محموله ای از کاشی های سفالی که برای پوشش سقف مورد استفاده قرار می گرفتند ، در حال سفر بوده و در مناطق عمیق نزدیک به ساحل در بخش ساردینیا Sardinia از کشور ایتالیا غرق شده بود ، توسط تیمی از غواصان حرفه ای پلیس ایتالیا کشف شد .

بر اساس اظهارات باستان شناسان و متخصصین باستان شناسی زیر آب که به مطالعه این کشتی باستانی پرداخته اند ، سفال های فوق الذکر هنوز در داخل این کشتی و به صورت بسته بندی شده قرار دارند و کارشناسان احتمال می دهند که این سفال ها در شهر روم ساخته شده و برای استفاده در ساخت ویلای یکی از افسران و کنسول های عالی رتبه رومی یا یک بازرگان ثروتمند ، فرستاده می شد .

بر اساس گزارش ارائه شده توسط Polizia di Stato که در نشریه تلگراف The Telegraph منتشر شده است : " اطلاعات به دست آمده از محل و موقعیت غرق شدن این کشتی نشان می دهد که این محموله احتمالا به مقصد اسپانیا یا بخشی از سواحل غربی ساردینیا بارگیری شده و حرکت کرده بود که در بین راه غرق شده است . " کارشناسان احتمال می دهند وزن زیاد کاشی ها می تواند در غرق شدن کشتی فوق الذکر دخالت داشته باشد .

در همین زمینه روبنز دی اوریانو Rubens D’Oriano از کارشناسان مرکز باستان شناسی ساردینیا اعلام کرد : " محموله کشف شده در این کشتی ، بسیار سالم باقی مانده است و به همین دلیل دارای ارزش مطالعاتی بسیار زیادی برای پژوهشگران است . به همین دلیل ما از این کشف بسیار خوشحال هستیم . "