دندانپزشکان مرد بیشتر درآمد دارند

پژوهشگران در مطالعات جدید خود به بررسی اطلاعات و داده های مرتبط با نوع، میزان کار و دستمزد دندانپزشکان پرداخته و تجزیه و تحلیل این اطلاعات نشان داد که دستمزد مردان در این حوزه بیشتر از زنان است.

گفتنی است مطالعات مشابه انجام شده پیش از این نشان می داد که به طور کلی در بیشتر جوامع، مردان حقوق بیشتری نسبت به زنان دریافت کرده و این موضوع در شغل های مختلفی از کتابداران گرفته تا پرستاران و کارمندان آژانس های مسکن، صدق می کند.

بعد از دندانپزشکان، بیشترین فاصله درآمدی بین زن و مرد در مشاغل مرتبط با نظافت ساختمان و محیط و مستخدمین بود که این فاصله حدود2/35 درصد برآورد می شود. زنانی که به عنوان مدیر مالی کار می کنند می توانند انتظار داشته باشند 4/34 درصد کمتر از مردان شاغل در حرفه مشابه، درآمد کسب کنند. علاوه بر این ، بیش از سه چهارم معلمان مهد کودک و دبستان ، کارمندان کتابخانه و پرستاران را زنان تشکیل می دهند که همگی از نظر دستمزد و دریافت های مالی، در رتبه پائین تری از مردان قرار دارند.

یافته های جدید این حوزه که توسط انجمن دندانپزشکان بریتانیا منتشر شده حاکی از این حقیقت است که این شکاف درآمد در میان دندانپزشکان زن و مرد بسیار بالا بوده و بالغ بر  3/39 درصد می شود. در این گزارش ذکر شده است که برای نمونه در بریتانیا، دندانپزشکان مرد در سال 67 هزار و 285 پوند درآمد داشته و همکاران زن  آن ها 40 هزار و 834 پوند دریافت می کنند که این تفاوت 26 هزار و 451 پوندی بسیار معنا دار است. این مساله در حالی صورت می گیرد که 6/55 درصد از دندانپزشکان کل بریتانیا را زنان دندانپزشک تشکیل می دهند.

حقوق نابرابر در تمام حوزه ها

براساس اطلاعات دفتر آمار ملی (ONS) بریتانیا، ​​زنان در مجموع  به طور متوسط 2/17 درصد کمتر از مردان درآمد دارند. موضوع جالب توجه این است که هشت شغل  از 10 شغل برتر و پردرآمد بررسی شده در این مطالعات، با شکاف درآمدی مبتنی بر جنسیت مواجه هستند.

بعد از دندانپزشکان، بیشترین فاصله درآمدی بین زن و مرد در مشاغل مرتبط با نظافت ساختمان و محیط،  و مستخدمین بود که این فاصله حدود2/35 درصد برآورد می شود.  زنانی که به عنوان مدیر مالی کار می کنند می توانند انتظار داشته باشند 4/34 درصد کمتر از مردان شاغل در حرفه مشابه، درآمد کسب کنند.

علاوه بر این ، بیش از سه چهارم معلمان مهد کودک و دبستان ، کارمندان کتابخانه و پرستاران را زنان تشکیل می دهند که همگی از نظر دستمزد و دریافت های مالی، در رتبه پائین تری از مردان قرار دارند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا