فروش اینترنتی دارو درست است یا غلط؟

در خصوص تعمیم قواعد تجارت  الکترونیکی به حوزه دارو اظهار داشت: قرار نیست که دارو از طریق فروش اینترنتی عرضه شود.

وی تاکید کرد: بطور کلی ما یک ضابطه بنام فروش اینترنتی داروخانه داریم و بر اساس این ضابطه که توسط سازمان غذا و دارو نوشته شده است، از پنج گروه کالایی (دارو، مکمل‌های غذایی، فراورده‌های طبیعی، بهداشتی و آرایشی و لوازم پزشکی مصرفی ) که در داروخانه‌ها موجود است، فقط چهار گروه قابلیت فروش اینترنتی دارند و دقیقا تصریح شده که داروخانه امکان عرضه اینترنتی دارو را ندارد.

فاطمی ادامه داد: این یک جریان بطور کلی اتفاق خوبی است که ما با تکنولوژی پیش برویم و "داروخانه‌ها" بتوانند فروش اینترنتی هم داشته باشند و مردم مجبور نباشند برای خرید کالاهای غیردارویی، حضور فیزیکی در داروخانه داشته باشند.

وی افزود: حتی در زمان شیوع کرونا که بحث محدودیت‌های تردد مطرح شد، موضوع فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها باز هم با ممنوعیت همراه بود و سایت‌ها یا شبکه‌های مجازی که اقدام به تبلیغات در این خصوص کردند، غیر قانونی بودند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: ما هیچ گاه در خصوص فروش و عرضه "دارو" از طریق اینترنت و فضای مجازی (نه از طریق داروخانه)، نظر مثبتی نداشته‌ایم و دلیل آن هم این است که تحویل دارو به بیمار، بدلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد، چه در مورد داروهای بدون نسخه و چه داروی نسخه‌ای، طبق قانون باید بطور حتم توسط پزشک داروساز انجام شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا