بخش اورژانس مهم‌ترین قسمت بیمارستان است

بر اساس نتایج پژوهش‌های تحلیلی که اخیراً انجام‌شده است، مشخص شد که بخش اورژانس یا همان بخش فوریت‌های پزشکی ممکن است در کاهش نرخ بستری مجدد بیماران نقش مهمی داشته باشند. این مطالعات نشان می‌دهد می‌توان بخش اورژانس را با توجه به وظایف متعددی که بر عهده دارد، مهم‌ترین بخش هر بیمارستان محسوب کرد.

دکتر چارلین هسوان (Charleen Hsuan)، استادیار سیاست‌گذاری و مدیریت بهداشت در ایالت پن، به‌تازگی تحقیقاتی را به پایان رسانده است که طی آن به‌طور دقیق بررسی‌شده است که چه اتفاقی برای بیماران مرخص شده از یک بیمارستان در هنگام بازگشت به بخش اورژانس می‌افتد؟

برنامه كاهش بستری در بيمارستان با كاهش احتمال بستری مجدد در بيمارانی كه اخیراً ترخيص شده و به دلیل بروز مشکلاتی جدید، به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند، همراه است. این موضوع حتی برای شرايطی كه معمولاً دلیل بستری در آن به‌طور دقیق مشخص می‌شود ازجمله نارسايي قلب نیز صدق می‌کند.

پژوهشگران در این مطالعات از رویکرد آنالیز گذشته‌نگر استفاده کرده و داده‌های بیمارستانی را از سه ایالت کالیفرنیا، فلوریدا و نیویورک موردبررسی و تجزیه‌وتحلیل قراردادند.

محققان در این تحقیقات دریافتند كه برنامه كاهش بستری در بيمارستان با كاهش احتمال بستری مجدد در بيمارانی كه اخیراً ترخيص شده و به دلیل بروز مشکلاتی جدید، به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند، همراه است. این موضوع حتی برای شرايطی كه معمولاً دلیل بستری در آن به‌طور دقیق مشخص می‌شود ازجمله نارسايي قلب نیز صدق می‌کند.

تجزیه‌وتحلیل‌های انجام‌شده همچنین نشان می‌دهد که تقریباً تمام بیمارانی که نیاز به بستری مجدد داشته و بدون برنامه قبلی برای بستری شدن به بیمارستان مراجعه می‌کنند، از طریق اورژانس بستری می‌شوند.

این موضوع به‌خصوص در مواردی مانند بیماری همه‌گیر کووید 19 تأثیر دارد زیرا در شرایط اضطراری، کاهش تعداد بیماران غیرضروری که در بیمارستان بستری می‌شوند بسیار مهم است. دکتر هسوان در این رابطه گفت: برنامه‌ریزی کاهش نرخ بستری مجدد بیماران قصد دارد با كاهش بستری مجدد غیرضروری برای بیماران بستری‌شده در شرایط حساس، این كار را انجام دهد. مطالعات ما نشان می‌دهد كه بخش اورژانس نقشی کلیدی مانند نقش دروازه‌بان در یک تیم فوتبال را داشته و مرکز مهمی براي تصميمات مبتنی بر بستري شدن یا عدم بستری شدن یک بیمار است.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های به‌دست‌آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Network Open منتشرشده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

مترجم:  احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا