ورود آسپرین به بازار برای نخستین بار

  • ورود آسپرین به بازار برای نخستین بار

ستیل سالیسیلیک اسید (نام تجاری: آسپیرین) با فرمول مولکولی C9H8O4 یک ترکیب آروماتیک به حساب می‌آید زیرا در ساختار آن یک حلقهٔ بنزنی وجود دارد. آسپرین به‌طور طبیعی در پوست درخت بید یافت می‌شود. آسپرین به رده درمانی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی تعلق دارد و به شکل قرص در دسترس است.کارخانه داروسازی بایر آلمان، آسپرین را به صورت پودر و برای اولین بار، وارد بازار کرد.

  • جداسازی رادیوم

پیر و ماری کوری موفق به جداسازی رادیوم شدند.رادیوم عنصری شیمیایی و رادیواکتیو در گروه فلزات قلیایی خاکی با عدد اتمی ۸۸ و نشان Ra و به رنگ سفید درخشان است. این عنصر سنگین‌ترین عنصر در این گروه است. از رادیوم به عنوان سوخت هسته ای نیز استفاده می‌شود. این عنصر جزو کشفیات ماری کوری می‌باشد.

  • درگذشت ادوارد کلوین کندال

ادوارد کالوین کندال متولد 8 مارس 1886 وی در 4 مه 1972 میلادی (۸۶ سال) درگذشت. این دانشمند اهل ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل برای هورمون های غدد فوق کلیوی در سال 1972 شد.

  •   درگذشت کریستین د-دوو

کریستین د دوو 2 اکتبر 1917 در روستایی نزدیک لندن متولد شد .این بیوشیمیست انگلیسی بلژیکی برای کشف پراکسی زوم و لیزوزوم جایزه نوبل فیزیولوژی-پزشکی 1974را دریافت کرد. وی در 4 می 2013 در بلژیک در گذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا