کشف خفاش 16 میلیون ساله

دانشمندان فسیل خفاشی 16 میلیون ساله را کشف کرده اند، این خفاش ها از چهار دست و پای خود برای راه رفتن استفاده می کرده و 3 برابر بزرگ تر از متوسط خفاش های امروزی بوده اند. این فسیل ها در رسوبات دریاچه ما قبل تاریخ Manuherikia واقع در اتاگو مرکزی کشف شده اند که تقریبا 16 تا 19 میلیون سال قبل، در اوایل دوره میوسن بخشی از جنگل های انبوه نیمه استوایی این منطقه را تشکیل می داد.این گونه جدید کشف شده از خفاش ها Mystacina miocenalis نام دارد که با گونه دیگری از خفاش ها به نام Mystacina tuberculata که در جنگل های قدیمی نیوزلند زندگی می کنند، مرتبط است.

سوزان هند، راهبر این تحقیق و پروفسور دانشگاه UNSW در استرالیا، می گوید: «کشفیات ما برای اولین بار نشان داد که خفاش های Mystacina در 16 میلیون سال قبل هم در نیوزلند وجود داشته اند و در پوشش گیاهی مشابهی زندگی می کرده و منابع غذایی مشابه نیز داشته اند.»

تنها پستانداران خشکی زی نیوزلند سه گونه از خفاش ها هستند که دوتای آن ها از نژاد Mystacina هستند. این نوع خفاش ها تحت عنوان خفاش های حفار شناخته می شوند زیرا آن ها برای پیدا کردن علوفه به کاوش برف ها و برگ های روی زمین می پردازند.

سابقا باور بر این بود که این خفاش ها در نیوزلند قدمت زیادی دارند اما قدیمی ترین فسیل Mystacina که تا کنون کشف شده بود به 17 هزار و 500 سال پیش برمی گشت ومتعلق به غاری در جنوب نیوزلند بود اما این فسیل که به تازگی کشف شده دانشمندان را مجبور کرد که درباره قدمت این خفاش ها تجدید نظر کنند.

هند در این باره گفت: «این امر به ما کمک می کند تا به ظرفیت خفاش ها برای ایجاد جمعیت در جزایر پی ببریم و شرایط آب و هوایی مورد نیاز برای انجام این کار را نیز درک کنیم. خفاش ها گرده افشان های مهمی هستند که جنگل ها را سالم نگه می دارند. دانستن ارتباط بین خفاش های واقع در سرزمین های مختلف برای ارزیابی تهدیدکننده های امنیت زیستی و حفاظت جزایر آسیب پذیر بسیار مهم است.»

دندان های این گونه تازه کشف شده بسیار شبیه نژاد امروزی آن هاست و این به معنای رژیم غذایی گسترده ای است که شامل شهد، گرده، میوه جات و همچنین حشرات و عنکبوت ها می شود. ساختار استخوان اندام این گونه نیز برای راه رفتن مناسب بوده است و همچنین وزن آن ها سه برابر خویشاوندان امروزی آنها است.

این تیم تحقیقاتی در این منطقه علاوه بر این فسیل موفق به کشف فسیل آرایه های متنوع از گیاهان، حیوانات و حشرات شدند که خبر از اکوسیستم گرم سیری 16 میلیون ساله ای می دهد که با اکوسیستم های معتدل امروزی مشابه های زیادی دارد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا