همکار جدید ناسا انتخاب شد

ناسا یک شرکت جدید را از فهرست شرکت‌های برنامه موسوم به "خدمات بارگذاری قمری تجاری" (CLPS) انتخاب کرده است تا تجهیزات مورد نظر این آژانس فضایی را به ماه برساند. بدین ترتیب، شرکت آمریکایی موسوم به "سیستم‌های فضایی ماستن" (Masten Space Systems) از سوی ناسا ماموریت دارد تا با مفید مورد نظر از جمله تجهیزات فناوری و غیرعلمی را در سال ۲۰۲۲ به قطب جنوب قمری انتقال دهد.

ماستن، چهارمین شریکی است که در برنامه بلندمدت CLPS مشارکت می‌کند. سه شرکت دیگر، شرکت‌های "استروبوتیک تکنولوژی" (Astrobotic Technology)، "اینتویتیو ماشینز" (Intuitive Machines) و "اوربیت بیاند" (Orbit Beyond) هستند.

قرارداد ماستن مانند بقیه شرکت‌ها، بخشی از پروژه "آرتمیس" (Artemis) ناسا است که قصد دارد انسان را به سطح ماه بازگرداند و نهایتا نیز او را روی سطح مریخ و شاید فراتر از آن فرود بیاورد. ناسا در این پروژه‌، بر شرکایی مانند ماستن تمرکز کرده تا ماموریت‌های ماه و مریخ امکان‌پذیر شوند.

قرارداد ماستن که با مبلغ ۷۵.۹ میلیون دلار منعقد شده است، بر رساندن محموله‌های به خصوصی تمرکز دارد که باید به فرودگر مخصوص این شرکت روی ماه فرود بیایند و حداقل تا ۱۲ روز پس از فرود اجرایی شوند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا