اختلال خواب در نوزاد شیرخوار را جدی بگیرید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکانی که در سال اول زندگی خود به طور مداوم با خواب می جنگند، احتمالاً مبتلا به اضطراب کودکی می‌شوند.

براساس داده‌های موجود، از هر ۵ نوزاد یک کودک در طول  ۱۲ ماه اول خود دچار مشکلات خواب است؛ بیدار شدن مکرر یا به خواب رفتن از جمله این اختلال است.

محققان دریافتند این نوزادان تا چهار سالگی سه برابر بیشتر از دیگر افراد از مشکلات عاطفی رنج می‌برند.

آنها همچنین بیش از دو برابر احتمال ابتلا به یک اختلال عاطفی مانند افسردگی، اضطراب جدایی یا اختلال وسواس فکری تا سن 10 سالگی را دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که در سال اول زندگی خود به طور مداوم برای به خواب رفتن دچار مشکل هستند، احتمالاً در دوران کودکی از اضطراب و افسردگی رنج می برند.

دانشمندان این پژوهش از انستیتوی تحقیقات کودکان Murdoch در ملبورن استرالیا گفتند کودکانی که برای خوابیدن تلاش می‌کنند باید برای  جلوگیری از مشکلات روحی و روانی در دوران کودکی کنترل شوند.

این تیم ۱۵۰۰ کودک را تحت نظر قرار دادند و از مادران آنها درباره نحوه به خواب رفتن کودکان پرسش‌هایی را انجام دادند؛ مشخص شد که حدود ۱۹ درصد مشکلات خواب پایدار و شدید دارند، از جمله بیدار شدن مکرر در شب و مشکل در خوابیدن بدون کمک والدین؛ ۵۶ درصد دیگر مشکل خواب متوسط ​​و نوسان داشتند و ۲۵ درصد خواب آرام داشتند؛ نوزادان در طول دوران کودکی مورد پیگیری قرار گرفتند و سلامت روانی آنها در سنین چهار تا ده سالگی ارزیابی شد.

این تحقیق که در مجله BMJ Archives of Disease in Childhood منتشر شده، نشان داد افرادی که مشکل خواب پایدار و شدید دارند، ۲.۷ برابر بیشتر در معرض علائم مشکلات عاطفی هستند.

دانشمندان نوشتند: خواب پریشان در دوران شیرخوارگی ممکن است نشانه اولیه افزایش حساسیت کودک به مشکلات بعدی سلامت روان به ویژه مشکلات اضطرابی باشد.

آنها گفتند خانواده‌هایی که مشکلات خواب مداوم در شیرخواران را گزارش می‌دهند، ممکن است نیاز به حمایت بیشتر داشته باشند.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا