• استرس-موها-را-سفید-می-کند شنبه 05 بهمن 1398 - 09:30:04

یافته جدید پژوهشگران نشان داد:

استرس موها را سفید می کند

سینا‌پرس: یافته‌ های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض استرس می‌تواند موجب از بین رفتن سلول‌های بنیادی بدن شده و یکی از بخش‌ های متأثر از این آسیب، از بین رفتن رنگ‌دانه‌های مو است؛ بنابراین سفید شدن مو به‌طور مستقیم به دلیل بروز استرس است.

• عصر-یخبندان-پایان-یافت چهارشنبه 02 بهمن 1398 - 13:00:55

همزمانی یک برخورد با پایان دوره یخبندان:

عصر یخبندان پایان یافت

سینا‌پرس: دانشمندان استرالیایی، در یک پژوهش جالب توجه موفق به تخمین دقیق عمر یکی از حفره‌های کره زمین شده‌اند که به نظر می‌رسد به دنبال برخورد یک سیارک رخ داده است و احتمالاً به پایان یکی از مهم‌ترین دوره‌های یخبندان زمین منجر شده است.

• -ویروس-مرگبار-چینی-به-تایلند-رسید چهارشنبه 25 دی 1398 - 09:32:59

تهدیدی که هرروز خطرناک‌تر می‌شود:

ویروس مرگبار چینی به تایلند رسید

سینا‌پرس: ویروس مرگبار و ناشناخته چینی که تاکنون دستکم موجب مرگ یک نفر شده است، به‌آرامی در حال گسترش بوده و طی روزهای گذشته علاوه بر چین، یک مورد ابتلا در کره جنوبی و یک مورد ابتلا در تایلند ثبت‌شده است.

• امکان-پرتودرمانی-کامل-در-چند-ثانیه شنبه 21 دی 1398 - 09:06:59

انقلابی بزرگ در درمان سرطان:

امکان پرتودرمانی کامل در چند ثانیه

سینا‌پرس: تیمی از پژوهشگران موفق به ابداع روش جدید پرتودرمانی سریع شده‌اند که بر اساس آن غدد سرطانی با چند ثانیه در معرض پرتوهای پروتون قرار گرفتن، درمان شده و عوارض جانبی این روش درمانی بسیار کمتر از موارد مشابه است.

• ده-کتاب-علمی-برتر-سال-2019-میلادی- شنبه 07 دی 1398 - 11:09:00

رونمایی از بهترین کتاب‌های علمی سال :

ده کتاب علمی برتر سال 2019 میلادی

سینا‌پرس: یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین حوزه‌های چاپ و دنیای کتاب، کتاب‌های علمی است. در سال 2019 میلادی کتاب‌های متعددی در حوزه علم و فناوری منتشر شد که در این میان برخی از آن‌ها نظرات کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کردند.

• سلول-های-سرطانی-چگونه-ریشه-می-کنند؟ پنج شنبه 14 آذر 1398 - 11:00:40

گام بلند دانشمندان در شناخت سرطان:

سلول های سرطانی چگونه ریشه می کنند؟

سینا‌پرس: پژوهشگران توانستند نشان دهند که چگونه جهت ژنتیکی سلول‌های بنیادی به‌صورت خاموش ایجادشده و سپس رشد آن در روده بزرگ گسترش پیدا می‌کند و درنهایت با نفوذ کامل، بدخیم می‌شود. این یافته درروند درمان سرطان بسیار مؤثر خواهد بود.

• علم،-ابزار-کارآمد-رفاه-اجتماعی یکشنبه 19 آبان 1398 - 11:00:36

علم، صلح و توسعه پایدار؛

علم، ابزار کارآمد رفاه اجتماعی

سینا‌پرس: تاریخچه تولید علم در ایران سابقه ای دیرینه و ریشه در روزگاران کهن دارد. دانشمندان این مرز و بوم طی اعصار مختلف با تولید علوم گوناگون باعث شده اند که ایران سهم قابل توجهی در تولید علم جهان داشته باشد.

• اشتراک-ژنتیکی-رومی‌ها-و-مردم-خاورمیانه- شنبه 18 آبان 1398 - 11:00:45

مطالعات جدید ژنتیک باستان‌شناسی نشان داد:

اشتراک ژنتیکی رومی‌ها و مردم خاورمیانه

سینا‌پرس: نتایج مطالعات جدید پژوهشگران بر پایه بررسی‌های ژنتیکی مردم جهان باستان، مشخص شد که بین مردم امپراتوری روم در دوران اوج آن و مردم مناطق خاورمیانه، شباهت ژنتیکی بسیار زیادی دیده می‌شود.

• سرطان-کبد-کشنده‌-تر-از-قبل-شده-است یکشنبه 12 آبان 1398 - 13:17:49

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد:

سرطان کبد کشنده‌ تر از قبل شده است

سینا‌پرس: یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد آمار افراد مبتلابه سرطان کبد در دهه گذشته با افزایش بسیار زیادی روبه‌رو شده و از سوی دیگر آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نیز نسبت به گذشته، افزایش زیادی داشته است.

• فسیل،-دریچه‌ای-به-گذشته‌های-دور-زمین جمعه 03 آبان 1398 - 09:00:01

به بهانه روز ملی فسیل:

فسیل، دریچه‌ای به گذشته‌های دور زمین

سینا‌پرس: امروز سوم آبان در تقویم علمی کشور با عنوان روز ملی فسیل ثبت‌شده است. فسیل‌ها را می‌توان پنجره‌ای رو به گذشته‌های دور کره زمین و موجودات منقرض‌شده آن دانست. درواقع فسیل‌ها شاهدانی گویا از گذشته‌های دور سیاره ما به شمار می‌روند.