• آسیب-شیزوفرنی-و-آلزایمر-به-یک-بخش-مشخص-مغز یکشنبه 09 آذر 1393 - 07:49:08

آسیب شیزوفرنی و آلزایمر به یک بخش مشخص مغز

سینا‌پرس: پژوهشگران دانشگاه آکسفورد توانستند شبکه عصبی خاصی در مغز را شناسایی کنند که بیشترین آسیب را از افزایش سن دیده و در طی گسترش دو بیماری شیزوفرنی و نیز آلزایمر نیز بسیار آسیب پذیر می شود.

• سیستم-بازوی-مصنوعی-DEKAمورد-تائید-اداره-دارو-و-غذای-آمریکا-قرار-گرفت‎- یکشنبه 09 آذر 1393 - 05:39:46

سیستم بازوی مصنوعی DEKAمورد تائید اداره دارو و غذای آمریکا قرار گرفت‎

سینا‌پرس:

• برنامه-ريزي-روستايي،-راهكاري-مناسب-در-حفاظت-از-محيط-زيست یکشنبه 09 آذر 1393 - 05:10:39

برنامه ريزي روستايي، راهكاري مناسب در حفاظت از محيط زيست

سینا‌پرس: شناخت علمي و همه جانبه اجزاء اكوسيستم يكي از لازمه هاي اصلي براي مديريت صحيح آن محسوب مي شود.

• ساخت-سطوح-ضد-گلوله-با-گرافین یکشنبه 09 آذر 1393 - 04:55:23

ساخت سطوح ضد گلوله با گرافین

سینا‌پرس: پژوهشگران در آزمایشی با شلیک میکرو‌گلوله‌هایی با سرعت فراصوت اثبات کردند که گرافین ۱۰ برابر بهتر از فولاد انرژی گلوله شکافنده را جذب می‌کند.

• آموزش-اخلاق-اقتصادي-راهي-به-سوي-توسعه-پايدار شنبه 08 آذر 1393 - 03:01:11

آموزش اخلاق اقتصادي راهي به سوي توسعه پايدار

سینا‌پرس: ابوالفضل پاسباني صومعه - دكتري اقتصاد و عضو هيئت علمي جهاد دانشگاهي، مجتبي لشني - دانشجوي كارشناسي ارشد علوم اقتصادي دانشگاه سيستان و بلوچستان در نخستين كنفرانس ملي آينده پژوهي، مديريت و توسعه که 22مهر 93 در شیراز برگزار شد،مقاله ای با عنوان « آموزش اخلاق اقتصادي راهي به سوي توسعه پايدار» را ارائه دادند،که به چکیده ای از این مقاله در اینجا می پردازیم.

• مقايسه-استانداردهاي-مربوط-به-زندگي-مشترک-در-طول-سه-نسل-اخير جمعه 07 آذر 1393 - 11:17:39

مقايسه استانداردهاي مربوط به زندگي مشترک در طول سه نسل اخير

سینا‌پرس: ساختارهاي شناختي نقش تعيين کننده اي در ميزان رضايت زوج دارند. اين شناخت ها تحت تاثير محيط ابتدايي زندگي ايجاد مي شوند و به روابط افراد در بزرگسالي شکل مي دهند.

• جنگل​کاري-به-گرمايش-جهاني-دامن-مي​زند جمعه 07 آذر 1393 - 05:11:27

جنگل​کاري به گرمايش جهاني دامن مي​زند

سینا‌پرس: بر طبق يک تحقيق انجام شده در دانشگاه بريستول، جنگل کاري​هايي که با هدف مقابله با تغييرات اقليمي انجام مي شود ممکن است در نهايت منجر به گرم شدن بيشتر زمين شوند.

• کشف-ساختار-پنهان-در-قديمي-ترين-نور-جهان جمعه 07 آذر 1393 - 05:06:10

کشف ساختار پنهان در قديمي ترين نور جهان

سینا‌پرس: در يک تحقيق در دانشگاه برکلي در کاليفرنيا محققان توانستند با دقتي بي سابقه بقاياي قديمي​ترين نور جهان را اندازه گيري کنند. در اين تحقيق ساختار پنهاني از تولد کيهان در تابش زمينه کيهاني ديده شده است که شکل گيري​اش به 380 هزار سال بعد از انفجار بزرگ باز مي​گردد.

• یادگیری-اولین-قدم-نوآوری-است- چهارشنبه 05 آذر 1393 - 02:28:44

آشتی دانشگاه و صنعت، بهترین راه برای پیشرفت و توسعه

یادگیری اولین قدم نوآوری است

سینا‌پرس: هوش مصنوعی از علومی است که در دهه های گذشته پیشرفت شگرفی را در علم به وجود آورده است.البته این پیشرفت به هیچ وجه در یک علم خاص محدود نبوده و تمامی علوم حتی علوم انسانی را در برگرفته است.در طول دورانی که بحث هوش مصنوعی عنوان شد ،پژوهشگران و محققان زیادی روی آن مطالعه کرده، مقالات و محصولاتی را ارائه کرده اند .

• ساخت-موادی-به-ضخامت-یک-اتم سه شنبه 04 آذر 1393 - 02:17:32

مواد الکترونیکی نازک با مهندسی شکاف انرژی

ساخت موادی به ضخامت یک اتم

سینا‌پرس: پژوهشگران به تازگی موفق شدند با در نظر گرفتن شکاف انرژی در مهندسی ساختارهای اتمی تک لایه، مواد الکترونیکی مصنوعی به ضخامت یک لایه اتمی بسازند.