پزشکی آینده در دستان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است

امیر علی حمیدیه در نشست تخصصی بررسی ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه پزشکی به منظور تشکیل شورای سلول‌‏های بنیادی و پزشکی بازساختی در این استان با اشاره به اینکه تحول عظیمی در پیشرفت علوم پزشکی به‌وقوع پیوسته است، اظهار کرد: سرعت پیشرفت در حوزه علوم پزشکی به شکلی است که می‌توان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را پزشکی آینده نامید و در حال حاضر این پیشرفت به مرحله‌ای رسیده است که باید به تولید ثروت بینجامد.

وی افزود: اولین هدف از ایجاد این شورا گردآوری محققان دانشگاه‌های مختلف کشور در کنار هم و در راستای توسعه سلول‌های بنیادی است.

حمیدیه با بر شمردن ظرفیت‌های بالقوه در زمینه‌های مختلف علمی، گفت: در حال حاضر مرزهای میان علوم پزشکی، مهندسی و علوم پایه از بین رفته و برای ایجاد یک فناوری خاص همه باید در کنار هم کار کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی کشور خاطرنشان کرد: در استان بوشهر به‌واسطه همگرایی میان مراکز علمی، ظرفیت مناسبی برای تبدیل دانش به فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان به‌وجود آمده است.

سرمایه‌های اصلی استان بوشهر اساتید، پژوهشگران و دانشجویان هستند

حمیدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همواره از نفت و گاز به عنوان سرمایه‌های استان بوشهر یاد می‌شود، این درحالی است که سرمایه‌های اصلی این استان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویانی هستند که به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی با نتایج کاربردی برای جامعه می‌پردازند.

وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در سال 94 درباره نوامیس ملی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری از حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادی و هسته‌ای به عنوان نوامیس ملی تعبیری بسیار زیبا بود که اساتید و دانشجویان استان بوشهر در حوزه هسته‌ای و سلول‌های بنیادی ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، نشست‌ تخصصی بررسی ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان بوشهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استانی بوشهر برگزار شد.