علم و فناوری

احتمال وجود آتش فشان فعال در مریخ

نتایج یک تحقیق که با استفاده از داده های ماهواره ها در حال چرخش در اطراف این سیاره توسط محققان دانشگاه آریزونا انجام شده است نشان می دهد آتشفشانهای مریخ به تازگی و طی ۵۰ هزار سال گذشته فوران کرده اند.

ماه متعلق به کیست؟

از نظر تاریخی، استعمار بدون قانون در یک سرزمین جدید به ندرت با نتایج خوبی خاتمه یافته است. در حالی که هیچ انسان بومی وجود ندارد که بتواند در ماه ادعای مالکیت کند، اما قانون فعلی فضا می تواند استعمارگران فضایی آینده را برای ایجاد بحران ترغیب کند.

زمان عادت ماهانه زنان با اطرافیانشان تنظیم می شود

مدت ها است که این موضوع مورد مطالعه قرار دارد که دوره های قاعدگی زنان می تواند با سایر زنانی که در کنار آن ها زندگی می کنند، تنظیم شده و همگام شوند. مطالعات جدید نشان می دهد این مساله صحت داشته و می توان آن را تایید کرد.

فاجعه در مدار زمین

کارشناسان نسبت به وجود حجم بسیار زیاد اشیا در حال استفاده و زباله های فضایی در مدار زمین هشدار داده و اضافه کردند که صدها میلیون شی ریز با ابعاد سانتی متری نیز در مدار زمین وجود دارد که هر یک خطری بالقوه محسوب می شوند.

ادامه مطلب »

کرونا با دنیای اقتصاد دیجیتال چه کرد ؟

شرایط ناشی از همه گیری کرونا به گونه ای پیش رفت که بسیاری از حوزه های فعالیت انسانی به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته و در این میان بسیاری از فعالیت های اقتصادی نیز متاثر از این فناوری شده و از بسترهای دیجیتال برای توسعه خود یاری گرفت.

اضطراب جدایی در کودکان را جدی بگیرید

یک روانشناس کودک گفت: آشکارترین نشانه های اضطراب جدایی در کودکان به صورت وحشت زدگی واقعی نمایان می شود.

ادامه مطلب »

علائم بیماری های قلبی در کودکان چیست ؟

متخصصان بیماری های قلبی هشدار داده اند که اگر نقایص قلبی در هنگام تولد تشخیص داده نشود، علائمی مانند سرگیجه، بیهوشی ناگهانی صدای نامنظمی ضربان قلب می تواند نشانه بیماری قلبی باشد که در بیشتر مواقع زمینه ای ژنتیکی دارد.

سارقان بویایی را بشناسید

حس بویایی به عنوان یکی از مهم ترین حواس انسان، در لذت بردن از طعم و رایحه انواع غذاها و عطرها نقش مهمی دارد اما برخی بیماری ها و از همه مهم تر، کووید- 19 آن را کاهش می دهد.

ادامه مطلب »

چرا از وای فای عمومی نباید برای کارهای مهم استفاده کرد؟

امروزه بسیاری از فعالیت های روزمره با کمک اینترنت انجام می شود ولی باید توجه داشت که از هر اتصال اینترنتی نباید برای انجام امور مهمی همچون استفاده از خدمات بانکی، هویتی و موارد حساس استفاده کرد زیرا در این صورت ممکن است اطلاعات شما به سرقت رود.

عروس بوکان در سایه سگ های ولگرد می رقصد

پرنده ای با گردن و پاهای کشیده، که پرهای سفید چخماخی اش منقار پهن و صورت سفیدش را احاطه کرده؛ با بال های رنگارنگش در آخرین زیستگاه میش مرغ های ایران، در دشت سوتاو طنازی می کند و سماع کنان توجه میش مرغ های ماده زیستگاهش را به خود جلب می کند.