علم و فناوری

بازیابی حافظه از طریق تقویت تشکیل سلول های عصبی

محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو کشف کرده اند که افزایش تولید نورون های جدید در موش های مبتلا به بیماری آلزایمر (AD) حافظه از دست رفته حیوانات را بازیابی می کند.

افسردگی زایمان در زنان مبتلا به صرع بیشتر است

مطالعات جدید محققان نشان می دهد میزان علائم افسردگی و اضطراب در دوران بارداری و پس از زایمان در زنان مبتلا به صرع به مراتب بیشتر از سایر افراد است.

تلاش برای افزایش تنوع گیاهان جنگلی

به تازگی رویکردی که برای افزایش تعداد گونه‌ های گیاهی حفاظت ‌شده در جنگل‌ های جهان با تمرکز بر مکان و زمان بهترین هدف قرار دادن مناطق مختلف طراحی شده است، رونمایی شد. این یافته‌ ها مزایای بالقوه حفاظت از سرمایه‌ گذاری‌ های هدفمند را برجسته می ‌کند.

موسیقی درد را کم می کند

سال هاست که روان شناسان بر تاثیر مثبت موسیقی بر شرایط روحی انسان تاکید می کنند اما مطالعات جدید نشان می دهد موسیقی و کنترل بر آهنگ‌ هایی که می‌ شنویم با احساس درد فیزیکی کمتر مرتبط است.

صحرای خشک آفریقا در گذشته پر آب بوده است

مطالعات جدید باستان شناسان نشان دهنده شواهدی از دوره های پر آب در صحرای کلاهاری است که انسان های اولیه را به خود جذب کرده است. در حقیقت این یافته ها نشان می دهد انسان های اولیه در دوره های پر آب به کلاهاری کشیده می شدند.

با کمک قهوه، سیگار را ترک کنید

بسیاری از افراد سیگاری بدون اراده از ساعات اولیه صبح تا پیش از خواب، تمایل به کشیدن سیگار دارند. تحقیقات جدید نشان می دهد تاثیر قهوه بر مغز در ساعات اولیه صبح، مشابه نیکوتین بوده و می تواند به ترک سیگار کمک کند.

این مسکن ها برای دندان درد بی فایده هستند

نتایج مطالعات آزمایشی جدید در یک کلینیک دندانپزشکی که تجویز همه مواد مسکن های اعتیاد آور را متوقف کرد، نشان می دهد که بیماران درد را به خوبی مدیریت می کنند. در واقع بر اساس این مطالعه مشخص شد بسیاری از مسکن ها در درد دندان بی تاثیر هستند.

بزرگترین توله پاندای جهان متولد شد

یک مرکز تحقیقات پاندا در استان سیچوان در جنوب غربی چین روز چهارشنبه اعلام کرد، یک توله پاندای غول پیکر ماده با وزن 270.4 گرم، سنگین ‌ترین نوزاد متولد شده پاندا در اسارت در جهان محسوب می شود.

ماجراجویی با یک طرح آشنا از پورشه

نسل بعدی پورشه 911 GT3 RS فردا به طور رسمی رونمایی خواهد شد و این خودرو قبل از رونمایی در مسیر آزمایشی دیده شده است.

رونمایی از آیفون ۱۴ جدید