علم و فناوری

بیماری های فصلی را جدی بگیرید

آنفلوانزا یکی از بیماری های فصلی است که با شروع روزهای سرد سال شایع شده و ابتلا به آن می تواند عواقبی ناگوار به همراه داشته باشد. در این میان باورهای غلط و خرافی متعددی در زمینه آنفولانزا وجود دارد که می تواند منجر به وخیم شدن شرایط بیمار شود.

ادامه مطلب »

چگونه حساسیت را کنترل کنیم؟

حساسیت و آلرژی در طول دوره همه گیری کووید ۱۹ یک لایه مضاعف اضطراب و نگرانی به افراد تحمیل می کند که آسیب های روحی و روانی سختی برجای خواهد گذاشت. در این میان راهکارهایی ساده برای کنترل آلرژی وجود دارد.

ساخت روبات پرنده با الهام از طوطی

پژوهشگران موفق به ساخت یک پرنده روباتیک خارق‌العاده با الهام از طوطی‌ها و شاهین‌ها شدند که می‌تواند به نجات مردم از آتش ‌سوزی ‌های جنگلی کمک کرده و در طرح های پژوهشی نیز کاربرد داشته باشد.

غذاهایی که باعث ریزش مو می شود

ریزش مو به دلایل مختلفی رخ می دهد اما آنها به تازگی اعلام کرده اند که مصرف برخی موادغذایی خطر نازک شدن موها و ریزش آنها را تشدید می کند.

ادامه مطلب »

پاییز و زمستان چه بخوریم؟

معمولا نوع موادغذایی هر فصل طبق طبع همان فصل است و با خوردن آنها می توانید سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه داشته و از بیماری ها در امان بمانید.

تشخیص بیماری های انتقال یافته جنسی با معاینه چشم ها

محققان انگلیسی معتقدند که نخستین علائم بیماری های قابل انتقال جنسی در چشم ها بروز می کند و افراد باید نسبت به این علائم هوشیار باشند.

ادامه مطلب »

چگونه درد مفاصل را آرام کنیم؟

درد مفاصل یکی از دردهای شایع در سنین بالا بوده و معمولا بیشتر افراد را درگیر می کند. شناخت این دردها و به کارگیری راه درمانی درست آن می تواند به کاهش و کنترل این دردها کمک کند.

مبارزه با باکتری های مقاوم به کمک آنتی بیوتیک ترکیبی

دسته جدیدی از آنتی بیوتیک های مصنوعی از جمله اکسپانوپرولین آمیدها توسط دانشمندان شیمی دانشگاه هاروارد ساخته شدند که می توانند با عفونت های باکتریایی مقاوم به داروهای آنتی بیوتیک مبارزه کنند.

روابط عاطفی بهتر با مدیتیشن

بررسی پژوهشگران نشان می دهد انجام منظم مدیتیشن با اپلیکیشن های دیجیتالی به افرادی که از استرس، اضطراب، افسردگی و خشم رنج می برند، کمک می کند تا بهتر تمرکز کرده، خواب باکیفیت تری داشته و کنترل بهتری روی روابط عاطفی خود داشته باشند.

روده مغز دوم انسان محسوب می شود

به باور محققان، انسان دارای دو مغز بوده و روده با عنوان مغز کوچک انسان شناخته می شود. این موضوع به دلیل وجود سیستم عصبی دارای بیش از ۱۰۰ میلیون نورون در این عضو است که به طور مستقل از مغز فعالیت می کند تا سیستم گوارش را تنظیم کنند.