اخبار

افسردگی زایمان در زنان مبتلا به صرع بیشتر است

مطالعات جدید محققان نشان می دهد میزان علائم افسردگی و اضطراب در دوران بارداری و پس از زایمان در زنان مبتلا به صرع به مراتب بیشتر از سایر افراد است.

کشف الگوی باغ تاریخی گمشده در انگلستان

مجموعه باغ‌ های قرن هفدهمی لیدیارد در انگلستان که حدود ۲۵۰ سال پیش از بین رفته بود و تنها در متون تاریخی از آن یاد شده، اکنون در پی وقوع خشکسالی، به طرز خیره‌ کننده‌ ای آشکار شده است.

تلاش برای افزایش تنوع گیاهان جنگلی

به تازگی رویکردی که برای افزایش تعداد گونه‌ های گیاهی حفاظت ‌شده در جنگل‌ های جهان با تمرکز بر مکان و زمان بهترین هدف قرار دادن مناطق مختلف طراحی شده است، رونمایی شد. این یافته‌ ها مزایای بالقوه حفاظت از سرمایه‌ گذاری‌ های هدفمند را برجسته می ‌کند.

موسیقی درد را کم می کند

سال هاست که روان شناسان بر تاثیر مثبت موسیقی بر شرایط روحی انسان تاکید می کنند اما مطالعات جدید نشان می دهد موسیقی و کنترل بر آهنگ‌ هایی که می‌ شنویم با احساس درد فیزیکی کمتر مرتبط است.

دانستن کلمات بیشتر در کودکی باعث موفقیت تحصیلی می شود

مطالعات جدید محققان نشان می دهد کودکانی که با دایره واژگان خوب و مهارت های توجه وارد پیش دبستانی می شوند، در مقاطع بالاتر، موفقیت تحصیلی بیشتری را تجربه می کنند.

صحرای خشک آفریقا در گذشته پر آب بوده است

مطالعات جدید باستان شناسان نشان دهنده شواهدی از دوره های پر آب در صحرای کلاهاری است که انسان های اولیه را به خود جذب کرده است. در حقیقت این یافته ها نشان می دهد انسان های اولیه در دوره های پر آب به کلاهاری کشیده می شدند.

با کمک قهوه، سیگار را ترک کنید

بسیاری از افراد سیگاری بدون اراده از ساعات اولیه صبح تا پیش از خواب، تمایل به کشیدن سیگار دارند. تحقیقات جدید نشان می دهد تاثیر قهوه بر مغز در ساعات اولیه صبح، مشابه نیکوتین بوده و می تواند به ترک سیگار کمک کند.

این مسکن ها برای دندان درد بی فایده هستند

نتایج مطالعات آزمایشی جدید در یک کلینیک دندانپزشکی که تجویز همه مواد مسکن های اعتیاد آور را متوقف کرد، نشان می دهد که بیماران درد را به خوبی مدیریت می کنند. در واقع بر اساس این مطالعه مشخص شد بسیاری از مسکن ها در درد دندان بی تاثیر هستند.

برگزاری دهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات در چین

دهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و تازه های این حوزه از روز گذشته در جنوب کشور چین آغاز به کار کرده و در این نمایشگاه از جدیدترین تکنولوژی های دنیای ارتباطات و فناوری های سبز، رونمایی شده است.

بزرگترین توله پاندای جهان متولد شد

یک مرکز تحقیقات پاندا در استان سیچوان در جنوب غربی چین روز چهارشنبه اعلام کرد، یک توله پاندای غول پیکر ماده با وزن 270.4 گرم، سنگین ‌ترین نوزاد متولد شده پاندا در اسارت در جهان محسوب می شود.