ساکن ایستگاه فضایی از ارتفاع می‌ترسد

ترس از ارتفاع برای بسیاری از انسان‌ها امری بدیهی است که در زندگی روزمره با آن کنار آمده‌اند. این دسته از افراد برای غلبه بر مشکل خود از محیط‌های مرتفع دوری می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که اجبار شغلی موجب شده است که یکی از بدترین تجربه‌های یک فرد مبتلا به این مشکل برای او رقم بخورد.

درو فیوستل که یکی از فضانوردان برجسته سازمان ناسا است، از ترس از ارتفاع رنج می‌برد. به‌صورت بدیهی حضور در فضا به معنای حضور در بالاترین ارتفاع قابل‌تصور نسبت به زمین است ولی او توانسته است تا علیرغم این مشکل، به کار خود در ناسا ادامه بدهد.

فیوستل قرار است تا در هفته آینده به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال شود و این امر با توجه به ترس او از ارتفاع می‌تواند یک چالش بسیار جذاب و ترسناک باشد. ایستگاه بین‌المللی فضایی در ارتفاع 400 کیلومتری از زمین قرار دارد و به همین دلیل نیز او گفته است که دیگر در این ارتفاع، ترسی را حس نخواهد کرد.

او پیش‌ازاین نیز به مدت 29 روز سابقه حضور در فضا را دارد و حتی 42 ساعت پیاده‌روی فضایی را نیز به نام خود ثبت کرده است.ازجمله تجربه‌های جالب فیوستل می‌توان به حضور او در تلسکوپ فضای هابل اشاره کرد که مسلما نگاه کردن از آن به‌سوی زمین می‌تواند برای افرادی مانند او بسیار وهم‌آور باشد.

فیوستل به همراه دو فضانورد دیگر به نام ریکی آرنولد و اولگ آرتیمیف به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال خواهد شد. ارسال این افراد توسط سفینه فضایی سویوز انجام خواهد شد و یکی از عجیب‌ترین تجربه‌های تاریخ را برای این فضانورد منحصربه‌فرد رقم خواهد زد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا