اخذ مجوز فعالیت صندوق قرض الحسنه دانشجویان از بانک مرکزی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تبریک استقرار دولت دوازدهم و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به تمامی جهادگران در سراسر کشور گفت: در آستانه 17 مرداد، روز خبرنگار هستیم و جهاد دانشگاهی بواسطه داشتن 3 رسانه بزرگ و چندین نشریه و هفته نامه، سهم خوبی در فضای رسانه ای کشور دارد. این روز را به تمامی اصحاب رسانه و همکارانم در مجموعه رسانه ای جهاد دانشگاهی تبریک می گویم.

دکتر پورعلی در ادامه گفت: در طول حیات 37 ساله جهاد دانشگاهی، 7 دیدار با مقام معظم رهبری داشتیم. دیدار ششم ویژگی خاصی داشت، چراکه مقام معظم رهبری در جمع جهادگران پژوهشگاه رویان حضور پیدا کردند. محورهای عمده این دیدارها، تأکید براین موارد بودند: جهاد دانشگاهی بر خط مستقیم انقلاب استقامت ورزی کند؛ از سیاست زدگی پرهیز کند؛ اهمیت علم و اعتماد به نفس و باور به نصرت الهی را در فضای دانشگاهی تقویت کند؛ بر بحث ایمان متعهدانه و مفهوم ارزشی جهاد تأکید کند؛ بحث انقلابی ماندن را به عنوان قوی ترین و برترین انضباط در نظر داشته باشند؛ جهاد در صحنه مبارزه با انواع سلطه ها بویژه سلطه های علمی، فرهنگی و اقتصادی، نقش بارز خود را ایفا کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی تأکید ویژه ای بر فعالیت های قرآنی برای انس، تدبر و تأمل در قرآن در جامعه دانشگاهی کشور دارد. به علت توسعه ساختار تشکیلاتی سازمان فعالیت های قرآنی و تأسیس مرکز رشد و فناوری هنر قرآنی و اولین گروه پژوهشی قرآن و علوم تربیتی، هیات امنای جهاد دانشگاهی با ارتقای تشکیلاتی این مجموعه موافقت کردند و از این به بعد با عنوان "سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور" فعالیت های خود را انجام خواهیم داد.

دکتر پورعلی همچنین گفت: در حوزه رسانه ای، در سال گذشته خبرگزاری بین المللی قرآنی "ایکنا" از سوی معاونت مطبوعاتی به عنوان اولین خبرگزاری تخصصی کشور معرفی شد. در بخش خبرگزاری های عمومی نیز خبرگزاری ایسنا موفق به کسب رتبه دوم شد. در حوزه فعالیت های نشر، از ابتدای تأسیس سازمان انتشارات جهاد تاکنون 6000 عنوان کتاب را چاپ کردیم. در بخش کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، دو عنوان از کتاب ها، از بین کتاب های منتشر شده در جهاد دانشگاهی و در بخش کتاب فصل نیز سه عنوان از کتاب های جهاد انتخاب شدند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: امسال مجوز فعالیت موسسه صندوق قرض الحسنه دانشجویان را از بانک مرکزی اخذ کردیم. از طریق اخذ این مجوز و با اشراف و نظارت بانک مرکزی، می توانیم فعالیت های خیریه را با اطمینان بیشتری انجام بدهیم. حدود 15 هزار و 461 فقره وام دانشجویی به مبلغ 63 میلیارد ریال پرداخت کردیم و سال گذشته 560 خیر دانشگاهی از بین اساتید و دانشگاهیان به این صندوق اضافه کردیم.

دکتر پورعلی افزود: در بخش فعالیت های هماهنگ 14 برنامه و در بخش فعالیت های شاخص و هماهنگ و 16 طرح داشتیم. در فعالیت های هماهنگ تعدادی از واحدهای دانشگاهی در سهیم هستند؛ درحالیکه در فعالیت های شاخص، همه واحدهای سراسری جهاد دانشگاهی مشارکت دارند.

دکتر پورعلی افزود: در بخش فعالیت های هماهنگ 14 برنامه و در بخش فعالیت های شاخص و هماهنگ و 16 طرح داشتیم. در فعالیت های هماهنگ تعدادی از واحدهای دانشگاهی در سهیم هستند؛ درحالیکه در فعالیت های شاخص، همه واحدهای سراسری جهاد دانشگاهی مشارکت دارند. راه اندازی و تأسیس رویدادهای کارآفرینی فرهنگی دانشجویی با عناوین اکسیر و طلوع برکت توسط سازمان دانشجویان و سازمان قرآنی از دیگر فعالیت های انجام شده در سال قبل بود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: همانطور که دکتر طیبی نیز اشاره کردند، یکی از محورهای جدی فعالیت جهاد دانشگاهی، حضور در فناوری های نرم و هویت ساز است و اولین پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی با اخذ مجوز از مراجع مربوطه در دانشگاه علم و فرهنگ راه اندازی خواهد شد.

 

گزارش: معصومه سوهانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا