جهاددانشگاهی در تجاری سازی ایده های جوانان نقش محوری دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، براقتصادی کردن پژوهش‌ها علمی تأکید داشته و اظهارکرد: امروز یکی از اقداماتی که باید در دهه چهارم انقلاب اتفاق بیافتدتجاری سازی پژوهش‌های علمی است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکیدبر اینکه مأموریت جهاد دانشگاهی انجام پروژه‌های پژوهشی است، گفت: دولت و نظام اولویت‌های پژوهشی را به جهاد دانشگاهی به عنوان بخش متخصص و دارای بنیه علمی سفارش کند.
وی افزود: تجاری سازی پژوهش‌های علمی با قابلیت تولید محصول یکی از بهترین جایگزین‌ها برای اقتصاد نفتی است که مراکز رشد، جهاد دانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان این وظیفه را دارند.
وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی وظیفه تبدیل پژوهش‌ها به ایده دارد، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند این پژوهش‌ها را با مهندسی فکر به ایده تبدیل کرده تا به فرموده مقام معظم رهبری ایران به قطب در منطقه تبدیل شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران قابلیت تبدیل شدن به قطب تولیدات دانش بنیان در منطقه خاورمیانه را داراست، یادآور شد: امروز جوانان ایده‌های بسیار زیبایی دارند که قابلیت اقتصادی سازی داشته و نقش جهاددانشگاهی در این زمینه نقشی محوری است.
آزادیخواه بیان کرد: در صورتیکه پژوهش‌های دانشگاهی اقتصادی سازی شوند می‌توانیم از واردات بی رویه محصولاتی که توسط جوانان کشور توان تولید آن را دارند جلوگیری خواهد شد و در واقع از تولید داخل حمایت می‌شود.
وی با تأکید براینکه حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه 2 رکن اقتصاد مقاومتی هستند، عنوان کرد: اگر این 2 رکن در کشور اجرایی شود می‌توان با حمایت از  پژوهش‌های محصول محور در کشور تحول ایجاد کرد.
وی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی اولویت‌های استان را احصاء کرده و از طرح‌های پژوهشی استفاده کاربردی داشته باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا