کودکان فقیر زودتر به بلوغ می رسند

نتایج یک مطالعه جدید در استرالیا نشان می دهد احتمال ظهور بلوغ زودرس در کودکانی که در خانواده های فقیر تر زندگی می کنند، از سایر کودکان بیشتر است. این پژوهش توسط پژوهشی (MCRI) انجام شده است و بر اساس نتایج آن مشخص شد پسرانی که در خانواده های فقیر و دارای مشکلات مالی زندگی می کنند چهار برابر بیشتر از دیگران احتمال تجربه بلوغ زودرس را داشته و احتمال بالغ شدن در سنین ده تا یازده سالگی نیز در آن ها محتمل است . این رقم در مورد دختران خانواده های فقیر، به میزان دو برابر بیشتر از سایرین است.

19 و 21 درصد از پسران و دخترانی که در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته  و در خانواده های فقیر زندگی می کنند از خود نشانه های بلوغ زودرس را ظاهر کرده اند. مطالعات نشان می دهد احتمال بلوغ زودرس در این پسران به میزان 4 و دو دهم درصد بیشتر از پسرانی است که در خانواده های مرفه تر زندگی می کنند.

در این مطالعات، پژوهشگران شرایط خانوادگی 3 هزار و 700 کودک را در قالب برنامه رشد و بلوغ در کشور استرالیا بررسی کرده و عوامل مختلفی مانند بلوغ و میزان رفاه و فقر خانواده ها را نیز مورد توجه قرار دادند. دکتر یینگ سان از پژوهشگران ارشد این تیم تحقیقاتی در این رابطه اعلام کرد: 19 و 21 درصد از پسران و دخترانی که در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته  و در خانواده های فقیر زندگی می کنند از خود نشانه های بلوغ زودرس را ظاهر کرده اند. مطالعات نشان می دهد احتمال بلوغ زودرس در این پسران به میزان 4 و دو دهم درصد بیشتر از پسرانی است که در خانواده های مرفه تر زندگی می کنند.

به گفته این پژوهشگر، احتمالا ضمیر ناخودآگاه و جسم کودکانی که در خانواده های فقیرتر زندگی می کنند، خود را در خطر دیده و به همین دلیل و با هدف اجتناب از محیط خطرناک، زودتر نشانه های بلوغ را از خود نشان می دهد. به نظر می رسد در این مورد با یک پدیده مرتبط با فرگشت رو به رو هستیم.

دکتر یینگ سان در ادامه توضیحات خود افزود: من گمان می کنم انسان در دوران کودکی خود نسبت به محیط اطرافش بسیار حساس بوده و زمانی که احساس در خطر بودن می کند، بدن به طور غریزی روند بلوغ و قدرت یافتن را تسریع کرده و به طور طبیعی در حفظ بقای نسل و انتقال ژن های خود به نسل بعدی تلاش می کند.

این مطالعات از این نظر دارای اهمیت است که با توجه به آن می توان نسبت به بررسی رشد طبقات فقیر جامعه اقدام کرده و همچنین از بروز مشکلات ناشی از بلوغ زودرس که در زندگی افراد تاثیرات نامطلوبی دارد، اجتناب کرد.

 

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا