از پرداخت ۲۳۸ میلیارد ریال پاداش مدیریت مصرف تا اخطار قطع برق مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اعلام لزوم تداوم و افزایش همراهی همه جانبه همشهریان گرامی در مدیریت مصرف برق درپاییز و زمستان؛ از تخصیص پاداش ۲۳۸ میلیاردی خوش مصرف به حدود ۵۰ درصد از مشترکان برق خانگی شهر شیراز از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریورماه خبرداد.

محمدرضا سلاحی امروز، 1 آبان ماه ضمن قدردانی از همکاری مشترکان برق این شرکت دراجرای برنامه های مدیریت مصرف که منجر به مدیریت موثر مصرف برق در ساعات اوج بار شده گفت: از خرداد ماه تا پایان شهریور ۶۶۴ هزار مشترک، معادل ۵۰ درصد کل قبوض صادره مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند.

سلاحی افزود: بر اساس قانون تعرفه برق مشترکانی که مصرف برقشان به بیش از الگو برسد، به صورت پلکانی افزایش می یابد و ساختار تعرفه گذاری بگونه ای طراحی شده، که بیشترین یارانه مشمول مشترکانی میشود که در محدوده الگو از برق مصرف می کنند و تعرفه برق مشترکان پر مصرف با افزایش پلکانی بهای قبض می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اینکه با ورود به ماه مهر، از تابستان خارج شده ایم گفت: از این پس مشترکان باید مراقب مصرف برق خود بوده و توجه داشته باشند با کاهش الگوی مصرف از 300 کیلووات در ماه های گرم به 200 کیلووات از اول مهر؛ در صورتی که مصرف خود را کنترل نکنند؛ به نسبت تابستان زودتر مشمول تعرفه های بالا تر که پلکانی افزایش میابد و نزدیک هزینه های تامین برق است، خواهند شد.

سلاحی با بیان اینکه فقط حدود 2 درصد مشترکان این شرکت بیش از دو و نیم برابر الگو از برق مصرف می کنند؛ گفت: علی رغم درصد پایین تعداد مشترکان بسیار پرمصرف، اما متاسفانه این مشترکان هرکدام بیش از 3 مشترک دیگر برق مصرف می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به این مشترکان توصیه می‌کنیم حتما به اصلاح الگوی مصرف جهت جلوگیری از اعمال محدودیت و پرداخت هزینه های بالا توجه ویژه نمایند.

مدیر عامل توزیع برق شیراز گفت: تاکنون به مشترکین پرمصرف در مرحله اول اخطار قطع ارسال شده است و از این پس چنانچه الگوی مصرفشان اصلاح نشود، برق این مشترکان قطع خواهد شد و اینگونه مشترکان در صورت تمایل به استفاده بیش از حد تعریف شده ملزم به تامین بخش مازاد برق مصرفی خود از طریق خرید برق از تابلو سبز بورس انرژی و یا مولد برق خورشیدی ویا ذخیره سازها هستند.

به گزارش سینا پرس فارس، مبالغ پاداش تخصیص شده به مشترکان خوش مصرف در قبوض برق بصورت کسر از برق بها و یا بستانکاری اعمال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا