بازگشت بیش از 3 هکتار از عرصه های تصرفی دریاچه مهارلو به محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان از بازگشت بیش از 3 هکتار از عرصه های تصرفی دریاچه مهارلو به محیط زیست این شهرستان خبر داد و بیان داشت: میزان۱۹۳۵ /۳هکتار اراضی ملی تالاب مهارلو حوزه استحفاظی شهرستان سروستان از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.

منصور شیروانی شیری امروز، 21 مهرماه با ارائه گزارشی در این خصوص توضیح داد: به دستور دادستان شهرستان سروستان و با قطعیت حکم اراضی ملی تصرفی ازطرف دادگاه تجدید نظر شهرستان باهمکاری پاسگاه انتظامی کوهنجان ورئیس و کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان سروستان اراضی همجوارپاسگاه محیطبانی مهارلو از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.

وی ادامه داد: این اراضی در سالهای قبل تخریب وتصرف شده بود و پس ازپیاده نمودن نقشه وتعیین حدود توسط نهرکن با تنظیم صورتجلسه از دست متصرفان خلع ید انجام وتحویل محیط زیست شد.

شیروانی شیری با اشاره به آسیب هایی که دریاچه مهارلو را تهدید می کند گفت: قانون خط قرمز ما در برخورد با متخلفان است ، اراضی پیرامون دریاچه مهارلو در محدوده مدیریت محیط زیست قرار دارد و همه افراد باید حریم آن را رعایت کنند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست سروستان ادامه داد : در این زمینه قانون با هیچکس مماشات نخواهد کرد، حفظ و نگهداری از مواهب دریاچه مهارلو موضوع مهمی است که از اولویت های محیط زیست شهرستان سروستان بشمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا