مسعود پزشکیان؛ رئیس جمهور جدید ایران

دکتر مسعود پزشکیان، نامزد مورد حمایت جریان اصلاح طلب در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با کسب۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ موفق شد تا سعید جلیلی چهره مورد حمایت جریان اصولگرا را شکست دهد و به عنوان رئیس جمهور جدید ایران انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری سینا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور  ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. به گفته او، مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.  به این ترتیب مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود. بر اساس اعلام وزارت کشور میزان مشارکت نیز ۴۹.۸ درصد بوده است.

امروز روز شکرگزاری ملی است

یکی از اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در واکنش به انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: این مردم بودند که تعارضات سیاسی را تعیین تکلیف کردند و راه ادامه کشور را مشخص کردند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«خدا صاحب دلهاست، صداقت و پافشاری دکتر مسعود پزشکیان بر «عدالت» و راه مولا علی، دلهای مردم را به او امیدوار کرد. خدا برایش ساخت تا بیاید و بنا بر وعده‌اش همه ایران را خانواده خودش بداند و پای «همه آنها» بایستد. این مرام او بزرگترین عامل موفقیتش بود. خدا توفیقش دهد.

قدردان «همه مردم ایران» هستیم. چه آنها که به ایشان رای دادند -بویژه اکس‌هایی که برگشتند- و چه آنها که به جناب آقای دکتر جلیلی و چه عزیزانی که اصلا رای ندادند. امروز روز شکرگزاری ملی است. این مردم بودند که تعارضات سیاسی را تعیین تکلیف کردند و راه ادامه کشور را مشخص کردند.

‏از ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در سراسر کشور و عزیزانی که کمپین را در طول این انتخابات همراهی کردند، به سهم خودم تشکر می کنم. خدا قوت به تلاش‌های بی وقفه و دشوارتان. به برگزارکنندگان انتخابات اعم از دولت، نیروهای انتظامی و امنیتی و عوامل نظارتی شورای نگهبان هم خدا قوت می‌گویم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا