برنامه وسیع مکزیک جهت گسترش اینترنت

دولت مرکزی مکزیک برنامه های وسیعی جهت گسترش خدمات اینترنت و افزایش سرعت و نوع دسترسی به شبکه ارتباطات جهانی دارد . در همین راستا انریکو پنا نیه تو Enrique Peña Nieto رئیس جمهور این کشور طی سخنانی اعلام کرد که وی شخصا از دولت فدرال این کشور انتظار دارد در بازه زمانی کوتاه و نهایتا تا پایان سال 2015 میلادی به هدف پیش بینی شده این کشور مبنی بر دارا بودن بیش از یک صد هزار مرکز عمومی دسترسی به شبکه جهانی اینترنت ، رسیده و این خدمات باید به صورت رایگان به مردم این کشور ارائه شود .

بر اساس گزارش های رسمی ، کشور مکزیک درحال حاضر دارای 65 هزار درگاه اصلی اتصال به اینترنت است که بسیاری از آن ها به مراکز عمومی و عام امنفعه از جمله مدارس ، بیمارستان های ، کتابخانه ها ، میادین عمومی ، دانشگاه ها و ….. تعلق دارد .

رئیس جمهور مکزیک در این رابطه اعلام کرد : " ما به طور جدی انتظار داریم به اهداف تعیین شده دسترسی پیدا کرده و شبکه جهانی اینترنت و نحوه دسترسی به آن را گسترش دهیم . "

وی که روز دوشنبه در یک کنفرانس علمی در حوزه پیشرفت های تکنولوژی در شهر صنعتی مونتری Monterrey واقع در شمال این کشور سخن می گفت ، بر عزم جدی و راسخ خود و دولت تحت نظرش برای دستیابی به این هدف مهم تاکید کرد .

کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت تحقق این موضوع ، کشور مکزیک رشد و جهش شایان توجهی در حوزه ارتباطات اینترنتی را تجربه خواهد کرد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا