24 و 25 آبان ماه:
جلسات هم اندیشی هوش مصنوعی برگزار می شود

به گزارش سیناپرس نشست خبری رویداد همتابازار با حضور معاون امور شرکت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و مدیرعامل گروه مشاوران توسعه کسب و کار سیناپتک با هدف تسهیل در اطلاع‌رسانی این رویداد برگزار شد.

معاون امور شرکت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری، در این خصوص بیان کرد: «همتابازار رویدادی است که با همکاری شرکت سینا پتک، در زمینه هوش مصنوعی و با هدف شناسایی نیازهای حوزه فناورانه در زمینه هوش مصنوعی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گزاری برگزار می‌شود. جهاد دانشگاهی امروز نقش مهمی را در حوزه توسعه فناوری و به عنوان بخشی از اکوسیستم فناوری ایفا می‌کند و برنامه‌هایی را نیز در این زمینه دنبال می‌کند.»

سيد مهرداد حسيني زیدآبادی مدیرعامل گروه مشاوران توسعه كسب و كار “سيناپتك” در تکمیل صحبت‌های وی گفت: «عنوان همتابازار از هوش مصنوعی و تجاری‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان گرفته شده است. هدف اصلی و کلیدی همتابازار، تجاری‌ساز محصولات و فناوری‌های مرتبط با هوشمند است.براساس اهداف و چشم‌اندازها، توافقی میان جهاد دانشگاهی و مجموعه سیناپتک شکل گرفت و با پیگیری رئیس جهاددانشگاهی، همتابازار اکنون با دوازده وزارتخانه همکاری نزدیکی را شکل داده است.»

وی در ادامه افزود: «همچنین با ۵۰۰ شرکت برتر در این حوزه صحبت کردیم و دعوت کردیم که به این رویداد بپیوندند. دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی و صنفی نیز در هیئت علمی و شورای سیاست‌گذاری ما حضور دارند.»

زیدآبادی اظهار داشت: «وقتی گزارش‌های بین‌المللی را مرور کردیم، متوجه شدیم که فناوری‌های هوش مصنوعی در جهان اهمیت بالایی دارد و لازم است که تمرکز اصلی مجموعه بر روی این موضوع باشد. هرچه در این زمینه عمیق‌تر شدیم متوجه شدیم که افراد زیادی از فعالیت‌های کشور ما در زمینه هوش مصنوعی مطلع نیستند. بخش‌های زیادی از صنایع، خدمات و کشاورزی ما از صنایع دانش‌بنیان بی‌بهره‌اند. این موضوع نقطه آغاز راه‌اندازی همتابازار بود»

زیدآبادی اشاره کرد: «متاسفانه بانک اطلاعاتی موثقی برای افرادی که علاقمند به فعالیت در این زمینه هستند وجود ندارد. در جلسات شورای سیاستگزاری بارها به این موضوع برخورد کردیم. بنابراین شناسایی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه هوش مصنوعی نیز از دیگر اهداف راه‌اندازی همتا‌بازار است. هدف دیگر همتابازار نیز درگیر کردن صندوق‌های سرمایه‌گزاری پرخطر فعال در این حوزه است.»

وی همچنین بیان کرد: «در دوره اول عمده تمرکز شورای سیاست‌گذاری بر بحث هم اندیشی و اطلاع رسانی برنامه‌های همتا‌بازار است. در دوره‌های بعد برنامه‌های مفصلی که برای همتابازار در نظر گرفته‌ایم به عرصه اجرایی می‌رسد. به طور کلی نمایشگاه، همایش، سمینارها، کارگاه‌ها و جلسات معرفی محصولات فناورانه و…برای این رویداد تدارک دیده شده است. از میهنانان متعددی نیز دعوت می‌کنیم که به صورت رایگان در سمینارها و هم‌اندیشی‌ها حضور پیدا بکنند. برگزاری این برنامه‌ها ۲۴ و ۲۵ آبان و در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی خواهد بود. امیدواریم بتوانیم هردوره نسبت به ادوار گذشته پیشرفت بیشتری را در کشور رقم بزنیم.»

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا